معاون استاندار قم:

قم آماده میزبانی عزاداران حسینی و زائران کریمه اهل‌بیت است

معاون استاندار قم گفت:  استان قم در محرم و صفر کاملاً آماده میزبانی از عزاداران حسینی و زائران کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علیها است.

ابوالقاسم مقیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: از نیمه اول سال ۱۴۰۱ تقریباً موج افزایش میزان ورود مسافران به قم را شاهد بودیم از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تا به امروز تقریباً به یک وضعیت پایدار ورود مسافران رسیدیم البته حضور مسافران و زائران به قم افزایش‌یافته است.
معاون استاندار ادامه داد: تقریباً وضعیت با ثباتی از حضور زائران در مناسبت‌های مذهبی را شاهد هستیم مسئله به جهت فعال‌تر شدن فعالیت‌های حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و مسجد مقدس جمکران در برگزاری مراسم‌ها و رویدادها و حضور گروه‌های فعال مردمی در بلوار پیامبر اعظم در مناسبت‌های مختلف است.
مقیمی افزود: شهر قم به یک شهر رویدادمحور تبدیل شده است در مناسبت‌های مذهبی مختلف شاهد حضور مردم از سراسر کشور هستیم زائرانی که وارد قم می‌شوند علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برای شرکت در رویدادهای مذهبی حضور پیدا می‌کنند.
وی گفت: در ایام عید غدیر خم در بلوار پیامبر اعظم شاهد حضور زائران از شهرها و استان‌های مختلف کشور بودیم و خوشبختانه عملکرد موکب‌ها خوب بود، البته این اتفاق را در همه مناسبت‌های مختلف داریم هر هفته شب‌های چهارشنبه رویداد طریق المهدی و پیاده‌روی از حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از بلوار پیامبر اعظم تا مسجد به سنت فراگیر تبدیل شده است و گروه‌های مردمی به‌صورت خودجوش خدمات ارائه می‌دهند.
معاون استاندار تصریح کرد: آنچه به‌صورت جدی روی آن سرمایه‌گذاری شده است میدان دادن به فعالین مردمی و انجام کار مردم به دست مردم است خوشبختانه اقبال مردمی از این اتفاق مثبت بوده است و جنب جوش خاصی در مناسبت‌های مذهبی مخصوصاً در بلوار پیامبر اعظم را شاهد هستیم.
مقیمی افزود: برای ایام محرم و صفر هم برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است، هیئت‌های مذهبی نمایشگاه‌های خوبی برپا کرده‌اند، در بخش ملزومات موردنیاز هیئت‌های مذهبی هماهنگی‌های خوبی توسط سازمان صمت و جهاد کشاورزی انجام شده است، برنامه مشعر حسینیه انقلاب در بخش بانوان در قم برگزار شد همچنین باتوجه‌به آغاز فرایند هماهنگی و آماده‌سازی اربعین حسینی گردهمایی موکب داران برگزار شد، شورای هماهنگی هیئت‌های مذهبی هدایت و هماهنگی هیئت‌ها را انجام داده است و تا کنون هیچ مشکلی وجود نداشته و اگر مشکلی هم وجود داشت به‌سرعت رسیدگی شده است.
وی تأکید کرد: استان قم در محرم و صفر کاملاً آماده میزبانی از عزاداران حسینی و زائران کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علیها است،  با همراهی هیئت‌های مذهبی و تکیه بر توان مردمی و اعتماد متقابل بین مردم و دولت در سال‌های اخیر در حوزه هماهنگی  رویدادهای مذهبی اتفاقات خوبی در قم در حال رقم‌خوردن است.

انتهای پیام/170


http://javaneparsi.ir/43937
اخبار مرتبط

نظرات شما