مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

۲ روستای قم دارای مخزن ذخیره آب شدند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: ۲ روستای "لنگرود" و "ورجان" استان دارای مخزن ذخیره آب شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن بختیاری گفت: این مخازن که امکان ذخیره آب به ظرفیت سه هزار مترمکعب دارند تا پایان شهریورماه وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در توضیح این خبر با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته به‌منظور آبرسانی پایدار به روستا‌های استان، از احداث مخزن ذخیره آب روستای لنگرود با ظرفیت ۲ هزار مترمکعب خبر داد و گفت: احداث این مخزن از سال گذشته با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.
بختیاری با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی مخزن ذخیره آب روستای لنگرود، عنوان کرد: این مخزن ذخیره آب تا پایان شهریورماه وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد و پایداری آب در شبکه آبرسانی روستای لنگرود کمک شایانی خواهد کرد.
بختیاری همچنین از پایان احداث مخزن ذخیره آب روستای ورجان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مخزن با یک هزار مترمکعب ظرفیت، در راستای بهبود روند آبرسانی به این روستا احداث و آماده بهره‌برداری شده است.
شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای ۲ بخش مرکزی و فردو است. جمعیت ثابت این شهرستان ۳۰ هزار نفر و جمعیت متغیر آن تا ۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به اجرای ۲ هزار و ۴۰۰ متر خط انتقال برای این مخزن و یک هزار متر شبکه آب در روستای ورجان یادآور شد: این پروژه نیز در سال گذشته آغاز شده که امیدواریم با بهره‌برداری از آن مشکلات تأمین آب این روستا برطرف شود.
بختیاری در ادامه با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ هزارلیتری روستای "جیریک آغاج" نیز به پایان رسید، گفت: احداث این مخزن و حفر و تجهیز یک حلقه چاه برای رفع مشکل کمبود آب در این روستا با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به انجام رسیده است.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم تصریح کرد: پروژه آبرسانی به روستای جیریک آغاج که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده، در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند و تا پایان تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.



انتهای پیام/


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
http://javaneparsi.ir/44254
اخبار مرتبط

نظرات شما