معضل وانت‌بارهای میوه‌فروش ادامه دارد؛

کاسبی با طعم مردم‌آزاری

معضل ایجاد ترافیک توسط وانت بارهای میوه فروش همچنان ادامه دارد و بعد از ترک محل نیز زباله‌های بسیار زیادی توسط این وانت‌بارها در سطح شهر قم رها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سال‌ها است که مسئله وانت‌بارهای میوه‌فروش در کنار خیابان‌هایی مانند بلوار یادگار امام و برخی از خیابان‌های فرعی، بلوار شاهد، میدان امینی بیات و بلوار جمهوری و برخی از خیابان‌های دیگر تبدیل به یک معضل شده است. 

شهروندان زیادی از این مسئله گلایه داشتند؛ اما گویا متولی که شهرداری و فراجا می‌باشد آن‌طور که بایدوشاید پای‌کار نیست. 
مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد در برخی از ساعات وانت‌بارهای میوه‌فروش علاوه بر پارک اریب تا لاین دوم و سوم را نیز اشغال کرده و رفت‌وآمد مردم را با اخلال مواجه می‌کنند. 

علاوه‌برآن در ساعات پایانی شب یا بامداد که این وانت‌بارها محل را ترک می‌کنند انواع زباله‌ها را به جا گذاشته و باعث زشتی شهر و از طرفی زحمت مجدد پاکبانان می‌شوند.

مهدی یکی از شهروندان ساکن در این محله‌ها در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مسیر میدان امینی بیات تا میدان امام حسین علیه‌السلام به‌صورت رفت‌وبرگشت از تاریکی شب تا آخر شب به علت تجمع وانت‌بارها بسیار شلوغ می‌شود مردم برای زندگی و وقت خود برنامه دارند این شلوغی همه چیز رو به هم می‌ریزد.

این شهروند قمی ادامه داد: بنده خودم شخصاً مشاهده کردم که در چندین نوبت نیروهای رفع سد معبر شهرداری این سد معبر را رفع کردند؛ ولی مجدداً ساعاتی بعد میوه‌فروش‌ها مستقر شدند این کار تمام شده نیست کار زمانی انجام می‌شود که تمام شده باشد.

وی تصریح کرد: به نظر بنده اگر این موضوع بخواهد رفع شود نیاز به همکاری چند سازمان دارد باید نیروی انتظامی، راهور و شهرداری با هم همکاری کنند تا این موضوع رفع شود، همکاری هم باید به صورتی باشد که چندین روز به‌صورت جدی این کار انجام شود و ادامه پیدا کند نه اینکه به‌صورت موقت باشد.

بسیاری از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما این نظر را داشتند که مخالف کاسبی این وانت‌بارها نیستند و آنها می‌توانند به‌صورت سازماندهی شده در بخش‌هایی از شهر و یا حتی کنار همان خیابان‌ها بدون ایجاد ترافیک به کاسبی بپردازند؛ اما مسئله اصلی اینجاست که این وانت‌بار هیچ توجهی به لاین‌های خیابان نداشته و به لاین پارک و یا توقف اکتفا نمی‌کنند و حتی تا لاین سوم نیز خودرو را به‌صورت اریب پارک کرده و باعث ایجاد ترافیک می‌شود. 

از طرف دیگر برخی از خریداران نیز بدون توجه به اینکه در کجای خیابان ایستاده‌اند برای خرید دقیقاً کنار وانت‌بارها ایستاده و خرید خود را انجام می‌دهند درصورتی‌که انتظار می‌رود اشخاص و شهروندان برای خرید خودروی خود را در محلی که مزاحم رفت‌وآمد مردم نباشد پارک کرده و سپس اقدام به خرید کنند.

همچنین میری یکی از شهروندان قمی در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: برای من جای سؤال است آیا مسئولان برای انجام کار مسیرشان به خیابان‌های اصلی نیروگاه نمی‌افتد مادر من بیمار بود چند شب قبل می‌خواستم وی را به درمانگاه امام صادق علیه‌السلام واقع در خیابان شاهد برسانم؛ اما ترافیکی که وانت‌بارهای میوه‌فروش ایجاد کرده بودند باعث شد من ۳۷ دقیقه در ترافیک بمانم و اگر خدایی نکرده برای مادرم به‌خاطر معطلی اتفاقی رخ می‌داد چه کسی پاسخگو بود.

سال‌ها است طرح‌های مختلفی در خصوص ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش در شهرداری قم اجرا می‌شود که گویا تأثیرگذار نبوده است انتقال وانت‌بارهای میوه‌فروش به‌ روز‌بازارها از جمله این‌ها بود که باوجوداینکه در کل ایام هفته در شهر قم روزبازار وجود دارد؛ اما متأسفانه وانت‌بارهای میوه‌فروش همچنان برای فروش خود به مسئله سد معبر آن هم در خیابان‌های اصلی که باعث ایجاد ترافیک می‌شود مبادرت می‌ورزند.
 
گالری عکس
گالری فیلم
http://javaneparsi.ir/49285
اخبار مرتبط

نظرات شما