قم فردا گزارش می‌دهد؛

آیا گره کور خیابان کارگر باز می‌شود؟

عدم تملک یک پلاک در اصلی‌ترین نقطه خیابان کارگر موجب ازدحام و ترافیک شدید در زمان‌های پیک ترافیک شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  ۶ سال از تکمیل خیابان کارگر و بازگشایی آن می گذرد، بازگشایی که عدم تملک یک پلاک آن موجب ایجاد ترافیک سنگین در این خیابان شده است.

مشکل خیابان کارگر برطرف می‌شود


این در حالی است که حسن طلایی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم شهریورماه سال گذشته در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به عدم تخریب یک باب ساختمان در خیابان کارگر گفت: در این زمینه تصمیماتی گرفته شده و بودجه‌ای تخصیص‌داده‌شده است تا تملک و تخریب انجام شود.
وی ادامه داد: صاحب‌ملک مذکور در زمان اجرای طرح همکاری نکرد و بعد از اینکه پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفت ردیف بودجه‌ای برای تملک و تخریب وجود نداشت که جدیداً تصمیماتی گرفته شده و بودجه‌ای تخصیص‌داده‌شده است تا تملک و تخریب انجام و مشکل مرتفع شود.
انتقاد ساکنان این خیابان

این در حالی است که ساکنان این محله به‌شدت از عدم تملک این ساختمان گلایه دارند.
 

ماده ۸ آخرین راهکار

این در حالی است که سید محمدحسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار ما  با اشاره به عدم بازگشایی یک پلاک در خیابان کارگر اظهار داشت: متأسفانه در تقاطع خیابان کارگر و سوم خرداد عدم تملک یک پلاک موجب شده که این نقطه ناایمن و حادثه‌آفرین شود.


وی به عدم همکاری مالک با مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: جلسات زیادی با مالک این ساختمان برگزار شده و پیشنهادهای مختلفی برای خرید و تملک مطرح شده که متأسفانه مالک همراهی نکرده است.
دهناد در پاسخ به این سؤال که بالاخره فرایند تملک این ساختمان چگونه خواهد شد، بیان داشت:  به‌هرحال قانون‌گذار راه‌های گوناگونی را برای حل این‌گونه موضوعات پیش‌بینی کرده است که یکی از موارد اجرای ماده هشت است.
وی تصریح کرد: بر اساس این ماده بعد از طی‌کردن روال قانونی  با حکم قضایی پلاکی که منجر به ایجاد گره ترافیکی شده را تملک و مسیر را بازگشایی خواهند کرد.
انتظار می‌رود که شهرداری حداقل در اجرای این بند قانونی با سرعت پیش برود تا هر چه زودتر این گره ترافیکی باز شود.



انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49322
اخبار مرتبط

نظرات شما