مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری قم خبر داد:

دستیابی به فناوری بازیافت اصولی پسماند ساختمانی

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان قم، گفت: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان قم نخاله‌های ساختمانی را بازیافت می‌کند و در بتن از آنها استفاده کرده و به‌عنوان بتن سبز به چرخه ساختمان‌سازی باز می‌گرداند.

​​​​هادی سالاری‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان قم به‌عنوان تسهیلگر، شرکت‌های دانش‌بنیان را شناسایی می‌کنند تا سریع‌تر در فرایند تبدیل علم به ثروت قرار بگیرند و از طرفی بسیاری از معضلات از جمله معضلات زیست‌محیطی را حل کنند.


وی اضافه کرد: برخی از شرکت‌ها صنعتی  جز صنایع آلاینده هستند و بعضاً به همین علت دچار جریمه‌های مالی سنگینی از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌شوند این شرکت‌ها از دانش شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کنند تا مشکلات آلایندگی خود را حل کنند.

سالاری پور گفت: نیازمندی‌های صنایع در سامانه ملی «نان» که مخفف نظام ایده‌ها و نیازها است ثبت می‌شود تا از طریق شرکت‌های دانش این مشکلات و نیاز بررسی شود از طرفی رویداد «تانا» که مخفف توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها است نیز در دستور کار قرار دارد که عرضه‌کننده‌هایی که در این رویداد سطح کشور حضور شناسایی می‌شود تا با نیازمندی‌های محیط زیستی صنایع استان که اعلام شده تطبیق داده شود و نقطه اتصال صنایع با بخش‌های دانش‌بنیان باشند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان قم افزود: برنامه و طرح‌هایی در پارک علم و فنی وجود دارد تا با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست مشکلات صنایع آلاینده احصا و حل شود، در پارک علم و فناوری استان قم شرکت‌های دانش‌بنیانی وجود دارند که علاوه بر استان مشکلات آلایندگی در سطح کشور را نیز حل می‌کنند از جمله شرکت‌های دانش‌بنیانی که از استان قم در عسلویه حضور دارند و حل مشکلات زیست‌محیطی و پسماند پارس جنوبی را در دست دارند.

وی عنوان داشت: مسئله پسماند ساختمانی که یکی از معضلات زیست‌محیطی بزرگ محسوب می‌شود در همین راستا یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان قم این نخاله‌های ساختمانی را بازیافت می‌کند و در بتن از آنها استفاده کرده و به‌عنوان بتن سبز به چرخه ساختمان‌سازی باز می‌گرداند.

انتهای پیام/170


http://javaneparsi.ir/49350
اخبار مرتبط

نظرات شما