رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم:

کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به دنبال انسجام باشند

رئیس دانشگاه آزاد استان قم با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های شهید رئیسی ایجاد انسجام در جامعه بود، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات لازمه پیشرفت در کشور است. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن خیری ضمن تبریک عید ولایت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب مردم‌سالار و مردم پایه است این انقلاب بر اساس خواست مردم شکل گرفت و بیش از ۴۰ سال است که بر اساس نظام امام و امت دوام یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم تصریح کرد: دو رکن امامت و امت این نظام را پایداری بخشیدند و در مواجهه با مشکلات، مسائل، توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن مقاومت کردند و این انقلاب را روزبه‌روز به تعالی، تکامل و قله‌های پیشرفت رساندند.

وی بیان داشت: همواره انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران سرنوشت‌ساز بوده است و انتخاب خوب باعث شده است که کشور پیشرفت کند و انتخابی که احیاناً مطابق با مصالح نبوده باعث کندی پیشرفت و کم فروغی آن شده است. 

خیری ادامه داد: دنیا امروز نظاره‌گر رفتار آحاد جامعه ما است و منتظر هستند مشاهده کنند آیا دلدادگی ملت به این نظام هنوز استمرار دارد؛ لذا حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی در انتخابات پیش رو بسیار مهم است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم تأکید کرد: انتخاب اصلح نیز نکته بسیار مهمی است که مردم باید به آن توجه کنند وقتی شهید رئیسی انتخاب می‌شود که شاخصه‌هایی دارد از جمله اینکه رفتار او به‌عنوان رئیس‌جمهور باعث ایجاد یک انسجام در کشور شده است از طرفی باعث شد یک امید در بین مردم ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی در صحبت‌های خود ضدونقیض نبودند و رفتاری متناقض با یکپارچگی دولت‌دردولت شهید رئیسی مشاهده نشد‌، لذا اولین رمز توفیقات شهید رئیسی توجه به‌نظام امامت و امت بود، بالاخره قانون چهارچوبی را مشخص کرده است که در رأس این هرم ولایت وجود دارد همان‌طور که امام خمینی رحمت‌الله علیه فرمودند پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا آسیبی به این نظام و ملت نرسد.

خیری اضافه کرد: میزان و معیار در جمهوری اسلامی ایران رأی مردم است و این رأی مردم است که می‌تواند پاسدار یکپارچگی این نظام و انقلاب باشد اولین الگویی که می‌توانیم از شهید رئیسی بگیریم این است که خودش را در ذیل این نظام و جایگاهی که قانون برایش مشخص کرده بود تعریف کرده است و نه کمتر و نه بیشتر از آن برای خودشان قائل نبودند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم اضافه کرد: دومین نکته توجه به عدالت و محرومیت‌زدایی است ایران کشوری است که بسیار وسیع است و به‌رغم تلاش‌هایی که در بخش محرومیت‌زدایی شده است هنوز بخش‌هایی از کشور دارای محرومیت است، مردمی‌بودن و رفتار شهید رئیسی و توجه به اقشار کم‌برخوردار و مناطق محروم ایشان را محبوب کرده بود.

وی اضافه کرد: شهید رئیسی دارای یک روحیه خستگی‌ناپذیر در خدمت به مردم بود که همه به این روحیه خستگی‌ناپذیر و تلاش شبانه‌روزی ایشان معترف هستند، شهید رئیسی به مناطقی سفرکرده بود که تاکنون هیچ یک از دولتمردان به آنجا سفر نکرده بودند و توزیع عادلانه ثروت و امکانات را در دستور کار قرار داده بودند‌.

خیری عنوان داشت:  توجه به سرمایه‌های اجتماعی از دیگر ویژگی‌های شهید رئیسی بود که یکپارچگی در رأس هرم اقتدار و قدرت جامعه مشاهده می‌شود و رفتار یک رفتار عدالت‌محور است که این‌گونه مردم اعتماد و انسجام پیدا می‌کنند و مشارکت آنها نیز بیشتر می‌شود که این‌ها عناصر سه‌گانه سرمایه‌های اجتماعی است که اگر کسی بخواهد کشور پیشرفت پیدا کند نیاز به این سرمایه اجتماعی دارد که اصل آن به اعتماد مردم باز می‌گردد.

وی گفت: وقتی این اعتماد رخ داد نقطه بعدی که بسیار مهم است و خودش را نشان می‌دهد، امید است، جامعه ما نیاز به نشاط و امید دارد نمی‌توان با سیاه‌نمایی و احساس ناکارآمدی و ناامیدی و اینکه ما نیاز به قیم و توجه کشورهای دیگر داریم کارها به‌پیش برد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم بیان داشت: کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری باید به این مسئله توجه داشته باشند و اگر می‌خواهند بگویند می‌توانیم باید امید به جامعه تزریق کنند، لازمه امید هم توجه به سرمایه‌های اجتماعی و مطالب گفته شده دیگر است.

​​​​​​
انتهای پیام/170


گالری عکس
http://javaneparsi.ir/49381
اخبار مرتبط

نظرات شما