یادداشت؛

مثل رئیسی

این که این روزها بیان می‌شود فرق می‌کند که چه کسی رئیس‌جمهور شود اینجا مشخص می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  تقریباً ۱۰ سالی است که پرسش هر خبرنگاری در نشست های خبری از مدیران ارشد استان از جمله استاندار های مختلف این است که بالاخره تکلیف منوریل و فرودگاه در قم به کجا خواهد رسید؟

البته جستجوی کوتاه کلمه قم در اینترنت هم  نشان می‌دهد که موضوع پروژه‌های نیمه‌تمام و البته بلاتکلیف بارهاوبارها در رسانه‌های مختلف استان بیان شده از دولت احمدی‌نژاد گرفته تا دو دولت روحانی همواره بحث این دو پروژه داغ، داغ بوده است؛ اما متأسفانه در عمل هیچ اتفاقی رخ نداده است.
این که رسانه‌ها این‌گونه به این موضوعات می‌پردازند، نشان می‌دهد که در جامعه و بین شهروندان نیز این پروژه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است به‌هرحال خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولان هستند و این خواسته‌ای مردم است که از زبان خبرنگاران بیان می‌شود.
این که این روزها بیان می‌شود فرق می‌کند که چه کسی رئیس‌جمهور شود اینجا مشخص می‌شود.
دولت روحانی از ابتدای آغاز کار خود در سال ۹۲ هیچ تمایلی به بهره برداری از منوریل نداشت آن هم زمانی که قیمت دلار و مواد اولیه بسیار پایین بود.
عدم تمایل دولت روحانی برای تکمیل فاز اول مونوریل به‌هیچ‌عنوان موضوعاتی مانند عدم بهره‌وری و... نبود؛ بلکه تنها و تنها به دلیل مخالف با طرحی که در کشور به نام دولت نهم و دهم زده شده بود و دولت یازدهم و دوازدهم می‌خواست این پروژه به‌عنوان سمبل و نار کارآمدی دولت ماقبل خود در تاریخ بماند.
این منش و رفتار را مقایسه کنید با ماه‌های اولی که دولت شهید رئیسی بر سرکار آمد چرا که وی بلافاصله در سفر اول استانی خود به قم خواستار بررسی کارشناسی و دقیق این پروژه شد و در کنار پروژه فرودگاه قم قول حل‌وفصل و نهایی کردن آن را داد.
در واقع دولت رئیسی بدون سیاسی بازی به مسئله ورود کرد به‌طوری‌که در کمتر از دو سال و در سفر دومش قفل بیش از ۱۲ساله این پروژه‌ها شکست و تکمیل فاز اول مونوریل آغاز شد.
حالا این مهم را هم در نظر بگیرید که این پروژه می‌توانست در سال ۹۳ یا نهایت ۹۴ به اتمام برسد و در این میان بیش از ده ها میلیارد تومان صرفه جویی در بیت المال صورت بگیرد موضوعی که برای دولت روحانی از درجه اهمیت که نه هیچ اهمیتی نداشته و تجربه این مهم را نشان داد.
به‌هرحال قفل دو ابرپروژه شهر قم در زمان شهید رئیسی شکست و قطعاً در انتخابات هشتم تیرماه هم نیاز داریم که فردی به‌مانند رئیسی را برای ریاست قوه مجریه انتخاب کنیم.

عباسعلی محمدی فعال رسانه


انتهای پیام/110


http://javaneparsi.ir/49435
اخبار مرتبط

نظرات شما