یادداشت؛

غزه، محور وحدت

می توان گفت غزه تبدیل به محور وحدت و همدلی کشورهای اسلامی شده است که در دهه های اخیر با شیطنت ها و حیله های استعمار پیر و استکبار جهانی شاهد نزاع بین همدیگر بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  نزدیک به یک سال از عملیات تاریخی و اهریمن شکن طوفان الاقصی می گذرد، عملیاتی که تا عمق سرزمین های اشغالی صورت گرفت و قدرت پوشالی رژیم صهیونستی را بار دیگر به رخ کشید.
در این میان نیروهای مقاومت حماس با یک برنامه حساب شده ضربه ناگهانی وارد کردند که نشان می دهد این رژیم پوشالی به راحتی قابل حذف شدن است.
در مقابل رفتار جنون آمیز و غیرانسانی رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که این رژیم باید از روی کره زمین حذف شود.
نسل کشی که توسط این رژیم استکباری در غزه انجام می دهد با هیچ قوانین جنگی و غیرجنگی سازگار نیست.
جایی که هزاران هزار موشک بر سر مردم بی گناه غزه در طی این ماه ها ریخته و بالای 40 هزار نفر را به شهادت رسانده است.
حمله به بیمارستان ها ، مدارس و خانه های مردم در حالی صورت می گیرد که هیچ نیروی نظامی در این مکان ها حضور ندارد.
این قساوت و حملات جنون آمیز نه به قصد پیروزی بلکه به قصد نسل کشی و فراری دادن مردم بی گناه غزه از خانه هایشان است.
اتفاقی که موجب شد که جوانان و مردم کشورهای غربی این بار به صورت علنی و واضح چهره بدون روتوش و سفاک این رژیم پلید و خونخوار را ببینند و بر ضرورت مقابله با آن تاکید کنند.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه بین الملل این اقدام رژیم صهیونیستی موجب شد که واقعیت ها عیان شود و تلاشی که امپراطوری رسانه ای صهیونیستی برای مظلومیت این رژیم خونخوار داشت از بین برود و واقعیت ها برملا شود.
بر این اساس اگر تا دیروز و قبل از عملیات طوفان الاقصی مردم جوامع غربی طرف حق ماجرا را غالبا اسرائیل معرفی می کردند امروز بدون هیچ شک و تردیدی بر مظلومیت مردم فلسطین و ناحق بودن این رژیم کودک کُش تاکید دارند.
گواه این مدعا را می توان در تظاهرات هزارن نفری در شهرهای آمریکا و اروپا خصوصا لندن مشاهده کرد، جایی که در کف خیابان مردم فریاد مرگ بر رژیم قاتل و نسل کش را فریاد می زنند.
از سوی دیگر تحولات یک سال اخیر غزه موجب شده که کشورهای اسلامی خصوصا کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که تا دیروز صحبت از پیمان ابراهیم و افزایش روابط با رژیم صهیونیستی می زنند امروز بار دیگر در کنار مردم غزه قرار گرفته و خواستار تشکیل دولت مستقل فلسطین در سرزمین های خودشان هستند.
در واقع می توان گفت غزه تبدیل به محور وحدت و همدلی کشورهای اسلامی شده است که در دهه های اخیر با شیطنت ها و حیله های استعمار پیر و استکبار جهانی شاهد نزاع بین همدیگر بودند.
انگستان و آمریکا دسیسه های زیادی را در دهه های اخیر به راه انداختند تا کشورهای اسلامی هر چه بیشتر از یکدیگر دور شوند اما تحولات غزه در مقابل این دسیسه قرار گرفته و موجب وحدت کشورهای اسلامی شده است.
حجت الاسلام محمد غروی


انتهای خبر /110


 
http://javaneparsi.ir/50637
اخبار مرتبط

نظرات شما