وی ادامه داد: ۱۱۲ خدمات زیرمجموعه وزارت ارشاد به منظور الکترونیکی کردن خدمات شناسایی شدهاست که درگام اول ادارههای کل مکلف به الکترونیکی کردن ۱۹ خدمت شدهاند که تاکنون ۱۵ خدمت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به صورت الکترونیکی ارائه میشود.
حسینی کاشانی، با بیان اینکه تکلیف دستگاههای دولتی درحوزه دولت الکترونیکی درقالب شاخصههای جشنواره رجایی تعیین شدهاست گفت: مشکلات الکترونیکی کردن خدمات دولت، تمرکز این برنامهها در وزارتخانه هاست که ارائه این خدمات به استانها نیاز به ایجاد زیرساخت در استان است.
مدیرکل بهزیستی قم نیز در این جلسه با بیان اینکه بهزیستی همواره پیشتار ارائه خدمات به صورت الکترونیکی بودهاست گفت: خدمات سازمان بهزیستی به طور کامل به صورت الکترونیکی انجام شدهاست ولی مشکل اساسی در این زمینه عدم مشارکت جامعه هدف از این خدمات الکترونیکی است.
مهدی پهلوانی، ادامه داد: جامعه هدف بهزیستی جامعه خاص است که بخش زیادی از آنها به دستگاههای الکترونیکی هوشمند برای استفاده از این خدمات برخوردارنیست و این موضوع موانع توسعه الکترونیکی دراین بخش شدهاست.
وی با بیان اینکه به منظور گسترش ارائه خدمات در تلاش برای ایجاد میز خدمت محلی در سطح محلات قم هستیم گفت: مراکز خدمات بهزیستی در محلات در حال ایجاد است که اجرای کامل آن نیاز به الزامهایی دارد.
پهلوانی، گفت: شیوع کرونا و الزام ارائه خدمات دستگاههای دولتی به صورت الکترونیکی تعریف جدید شاخصهای توسعه و پیشرفت را به یک الزام تبدیل کردهاست که باید در این زمینه از ابتکارات در این حوزه استقبال کرد.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/18690 |