printlogo


اقدام هیأت رئیسه مجلس در عدم قرائت گزارش تفحص از قاچاق خلاف آیین نامه است
اقدام هیأت رئیسه مجلس در عدم قرائت گزارش تفحص از قاچاق خلاف آیین نامه است
کد خبر: 19205
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز 3 سال است که به هیأت رئیسه ارسال شده اما قرائت نمی‌شود.

وی افزود: گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز وقتی به هیأت رئیسه ارسال می‌شود طبق آیین نامه باید در صحن قرائت شود و این اقدام هیأت رئیسه در عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز صد درصد برخلاف آیین نامه است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: یکی از اهداف مهم گزارش‌های تحقیق و تفحص اطلاع مردم از کم و کیف این کار است و ما انتظار داریم هیأت رئیسه در یکی دو هفته آینده این گزارش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستورکار صحن قرار دهد.

پورمختار خاطرنشان کرد: هر طرح تحقیق و تفحصی با رأی اکثر نمایندگان در صحن و موافقت آنها کلید می‌خورد، پس این گزارش در واقع با رأی واثق و مورد حمایت اکثریت نمایندگان همراه است.

وی در پایان گفت: گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز طبق آیین نامه باید در صحن قرائت شود و در مواردی که تخلف صورت گرفته موضوع به قوه قضائیه ارجاع شود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/19205