او ادامه داد: همچنین بنا شد تا از اول بهمن مدارس در پایههای اول و دوم ابتدایی و کارگاههای فنی و حرفهای با رعایت شیوهنامههای بهداشتی به طور حضوری برگزار شوند و شیوه نامههای آن در حال تدوین است.
حسینی با اشاره به اینکه مدارس با جمعیت کمتر از ۵٠ نفر امکان آموزش حضوری دارند، تصریح کرد: مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه به طور میانگین کمتر از ۵٠ نفر دانش آموز دارد بنابراین امکان آموزش حضوری میسر است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا زیرساختها و آمادگی لازم برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود دارد یا خیر، گفت: تجربه حضور دانش آموزان در مدارس را برای امتحانات نهایی سال گذشته و پایگاههای سنجش سلامت داشتیم که خوشبختانه گزارشی از ابتلا به کرونا را در چنین شرایطی شاهد نبودیم ضمن آنکه برگزاری کلاسها با ١٠ نفر دانش آموز خواهد بود.
حسینی با تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان اولویت ماست، تاکید کرد: در سراسر دنیا اولین محلی که با شیوع کرونا تعطیل شد مدارس بود و ما هم به این موضوع واقف بودیم و آن را اجرا کردیم، اکنون هم صرفا برای تعدادی از پایهها این آموزش حضوری برقرار خواهد بود.
او بیان کرد: در آموزش و پرورش عادی کمتر از ۶ درصد دانش آموزان در مدارس با جمعیت کمتر از ۵٠ نفر درس میخوانند پس این شرایط آموزش حضوری برایشان قابلیت اجرا دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اقدامات این وزارتخانه در ایام کرونا در خاورمیانه از سایر کشورهای منطقه بهتر بود، گفت: فعالیت و تلاشهای معلمان و مدیران ما در این ایام چندین برابر قبل شده است و سعی داریم تا فرصت آموزش برای همه دانش آموزان فراهم باشد.
حسینی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در ایام کرونا تصریح کرد: ایجاد پایگاههای آموزش مجازی، ایجاد کانال آموزشی، برگزاری آموزشهای منزل محور، اضافه کردن زبان اشاره به آموزشهای تلویزیونی از جمله اقداماتی است که برای این دانش آموزان در ایام کرونا انجام شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی درباره گلایههایی که به افت تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه در ایام کرونا میشود، گفت: گزارشهای بین المللی نشان داده است که اگر فرض کنیم تمام مدارس از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، نیروی انسانی و... کامل باشند و آموزش مجازی برقرار شود باز هم دانش آموزان نسبت به ایام برگزاری آموزش حضوری ۵٠ درصد دچار افت تحصیلی میشوند.
او بیان کرد: بروز کرونا ناگزیر روش آموزش را تغییر داد و ما هم مجبور شدیم در کمترین زمان ممکن تغییر رویه بدهیم تا آموزشها تداوم داشته باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مسئولیتی که برای تامین تبلت و ابزارهای لازم آموزش مجازی انواع دانشآموزان دارد، تصریح کرد: با توجه به پیگیریهای انجام شده تاکنون ١۴٠ هزار تبلت با کمک خیرین حقیقی و حقوقی برای دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار تهیه شده است و این مسیر تداوم دارد.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/23358 |