او ادامه داد: امیدواریم با انجام پروژه مدیریت سرعت در ایران که در ۳ استان کشور و ۶ محور مختلف از جمله کریدورهای شرقی، غربی و جنوبی و شمالی اجرایی خواهد شد و ما امیدواریم در پایان اجرای این پروژه و ماموریتها، شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در این محورها باشیم.
سردار حسینی تصریح کرد: نقش سرعت در وقوع تصادفات برمیگردد به مقوله قرار گرفتن راننده در منطقه عدم فرار، به طوری که راننده در هر حال قرار بگیرد، اجتناب از تصادف در آن منطقه غیر ممکن است، هرچه بتوانیم فضای منطقه عدم فرار را کوچکتر کنیم راننده کمتر در معرض خطر قرار میگیرد.سردار حسینی بیان کرد: در تعیین این فضا مولفههای مختلفی وجود دارند که مهمترین مولفه در تعیین فضای منطقه عدم فرار و زمان عکسالعمل راننده است که زمان عکسالعمل یک اتفاق و طبیعی در هر فرد و هر شخصی محسوب میشود.
جانشین پلیس راهور توضیح داد: نکته بعدی این است که وضعیت فنی وسیله نقلیه از لحاظ سیستم ترمز باید مناسب باشد و این بخش مهمترین مولفه در این پروژه محسوب میشود و از سوی دیگر مدیریت سرعت هم در این حوزه نقش بسزایی در تعیین میزان منطقه عدم فرار دارد.
سردار حسینی بیان کرد: ما امیدوار هستیم با مدیریت سرعت و دقت در رسیدن استانداردهای مورد انتظار در خودروهایی که در سطح کشور تردد میکنند، شاهد کاهش میزان تصادفات جادهای باشیم.
او بیان کرد: در کنار کنترل موقعیت، توجه به رانندگی هم باید در این بخش صورت گیرد؛ چرا که بخش قابل توجهی از تصادفات در طول سال گذشته را داشتهایم که نشان از بی توجهی، خستگی، خواب آلودگی و صحبت با تلفن همراه بوده است که باید با جدیت و حساسیت این موضوع را پیگیری کنیم.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/25526 |