printlogo


ثبت نام همه مقاطع تحصیلی در مجتمع آموزشی علی بن ابی طالب قم
ثبت نام همه مقاطع تحصیلی در مجتمع آموزشی علی بن ابی طالب قم
کد خبر: 26110
مدیر مجتمع آموزشی علی بن ابیطالب علیه السلام قم گفت: این مجتمع با داشتن امکانات آموزشی عالی از همه مقاطع تحصیلی و در ۱۳ پایه و همچنین هنرستان ثبت نام به عمل می آورد.
​​​​
حمید محبی مدیر عامل مجتمع آموزشی علی بن ابیطالب برای اسلام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت : مجتمع پسرانه علی بن ابی طالب علیه السلام زیر نظر سپاه استان قم فعالیت می‌کند و دارای ۲۱ سال سابقه در بحث آموزش است یکی از ویژگی‌های این مجتمع این است که د تمام مقاطع تحصیلی را پوشش می دهد سیزده پایه تحصیلی از پیش دبستانی تا پایان دبیرستان را پوشش می‌دهد به علاوه اینکه مقطع هنرستان را نیز پوشش می دهد.


وی خاطر نشان کرد: مجتمع علی بن ابیطالب علیه السلام دارای فضای آموزشی خوب و هم دارای فضای ورزشی خوب است مقاطع مختلف تحصیلی دارای فضای آموزشی جدا  و حیاط مدارس نیز مجزا است این مجتمع دارای یک زمین چمن مصنوعی، کارگاه و آزمایشگاه رباتیک نیز است از نظر آموزشی می‌توان گفت که این مجتمع نقصی ندارد.

 وی ادامه داد : برنامه های مجتمع فقط در طول ۹ ماه تحصیل نیست و یک برنامه‌ریزی ۱۲ ماهه و یک برنامه‌ریزی ۱۲ ساله را دارد البته منظور این نیست که در تابستان نیز مسئله آموزش درسی وجود دارد بلکه منظور این است که دانش‌آموزان در طول تابستان رها نمی‌شوند و مسئله تربیتی ادامه دارد.

 مدیر مجتمع علی بن ابیطالب علیه السلام قم افزود: برنامه ریزی ۱۲ ساله نیز داریم به این منظور که روندی را که تعریف می کنیم یک روند پیوسته باشد تا برای دانش آموز برنامه ریزی صورت گیرد که در طول ۱۲ سال انجام شود.

 وی افزود : مبنای این برنامه ریزی ها شناخت است اگر بخواهیم یک برنامه‌ریزی درست داشته باشیم قاعدتاً باید بر اساس شناختی که از دانش آموز داریم انجام می شود البته این شناخت در ابعادی است که ما می توانیم بررسی کنیم و در راستای ماموریت های آموزشی است.

 محبی تصریح کرد : این پروژه ها پروژه شناخت نام دارد و از مهر ۱۴۰۰ آن را پیاده سازی خواهیم کرد البته سه پروژه دیگر نیز در کنار آن خواهیم داشت پروژه بازی، پروژه رسانه و پروژه قصه این ها ابزارهایی هستند که ما بعد از پروژه شناخت با توجه به فضای آموزشی و مباحث آموزشی بر اساس این ابزارها  برنامه ریزی انجام می‌دهیم.

 وی بیان داشت: بازی هایی که در مدرسه قرار است انجام شود برای همه مقاطع سنی هدفمند است یعنی پروژه بازی پروژه و پروژه قصه مکمل پروژه شناخت در این مجتمع هستند.

 محبی تاکید کرد: هر مدرسه موظف شد  که شورای آموزش تشکیل دهد انتظار ما از شورای آموزش این است که روی مباحث آموزشی دانش آموزان کار کنند.

مدیر مجتمع علی بن ابی طالب گفت : این مجتمع زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است اما ثبت نام برای عموم و اقشار مختلف آزاد است و هیچ محدودیتی وجود ندارد گزینش در مدرسه از اقشار مختلف انجام می شود البته در ابتدا یک مصاحبه و آزمون ورودی از دانش آموزان گرفته می شود.


​​


 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/26110