printlogo


استاد حوزه علمیه قم:
رشد علمی و میزان باسوادی زنان در ایران بالاتر از میانگین جهانی است
رشد علمی و میزان باسوادی زنان در ایران بالاتر از میانگین جهانی است
کد خبر: 31413
استاد حوزه علمیه قم رشد علمی و افزایش باسوادی در بین زنان را مهم برشمرد و گفت: رشد علمی و میزان باسوادی زنان در ایران بالاتر از میانگین جهانی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آمنه رضایی در سلسله‌نشست‌های روایت انقلاب که به همت نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی استان قم به‌صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص زنان اظهار داشت: رهبر کبیر انقلاب در بیاناتی ارزشمند می‌فرمایند ما بانوان را به‌عنوان رهبران نهضت قبول داریم.
وی با اشاره به الگوسازی انقلاب از زنان، ادامه داد: بانوی انقلابی و اسلامی الگوی سومی بود که جمهوری اسلامی ایران به دنیا معرفی کرد.
رضایی با بیان اینکه انقلاب جرأت طوفان به ما داد، تصریح کرد: استقلال و آزادی دو اصلی بود که انقلاب به کشور ما داد به‌طوری‌که این کشور بعد از انقلاب وابسته به هیچ کشوری نیست.
وی با اشاره به الگوبرداری کشورهای مختلف از جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امید مسلمین جهان و به‌خصوص جبهه مقاومت به انقلاب اسلامی است، امروز انقلاب اسلامی دین فردی را به دین اجتماعی تبدیل کرده است.
استاد حوزه علمیه قم نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن را مهم برشمرد و ادامه داد: مادران و زنان ایران در همان روزهای اول مبارزات انقلابی در کنار مردان حضور داشتند و در طول جنگ تحمیلی نیز در کنار تربیت فرزندان انقلابی در پشت‌جبهه‌ها امدادرسان خط مقدم جبهه‌ها بودند.
وی با بیان این که انقلاب اسلامی عرصه رشد و تکامل است، تصریح کرد: باید در این مسیر تلاش کنیم تا به رشد و بلوغ برسیم چرا که شهید سلیمانی‌ها، شهید حججی ها، باکری‌ها و … به‌خوبی در محیط انقلاب رشد کردند و نمره ممتازی گرفتند.
وی در پایان رشد علمی و افزایش باسوادی در بین زنان را مهم برشمرد و گفت: زنان در طول این ۴۰ سال بر خلاف دوران پهلوی به‌خوبی توانستند به لحاظ علمی و فکری رشد کنند و امروز در همه عرصه‌ها زنان حرف برای گفتن دارند.

انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/31413