مدیر عامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: به نظر تبلیغات شهری و فضای مجازی در راستای اطلاع رسانی برپایی این نمایشگاه باید بیشتر از این میبود که در این صورت شاهد حضور بیشتر مخاطبان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب دین میبودیم.
معلمی بیان داشت: ناشران بزرگ باید استقبال بیشتری از نمایشگاه کتاب دین میکردند و به نظر میرسد جای حضور برخی از ناشران بزرگ که دارای کتابهای مردمی بسیاری هستند در این نمایشگاه خالی ست.
وی افزود: ما به بحران مخاطب در حوزه کتاب اعتقاد نداریم و باید عنوان داشت که کتاب اقتصاد خود را همچنان حفظ کرده و در غیر این صورت این حجم از افراد در صنعت کتاب فعالیت نمیکردند.
وی عنوان داشت: در سالهایی که درگیر موضوع کرونا بودیم از جمله کسب و کارهایی که افت نکرده بود و روند رشد خود را دنبال میکرد، حوزه کتاب و نشر فعال بود و ما در این سالها شاهد افزایش عناوین کتابها بودیم، هرچند که تیراژ آثار کاهش یافته است.
مدیر عامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هر ساله ۱۲۰ هزار عنوان کتاب و روزی ۳۳۰ عنوان کتاب به مرحله چاپ میرسد افزود: این آمار حجم فعالان عرصه چاپ کتاب را نشان میدهد و این امر بیانگر فعال بودن اقتصاد کتاب است.
معلمی عنوان داشت: افزایش نیافتن قیمت کتاب متناسب با تورم جامعه موجب آسیب رسیدن به موضوع اقتصاد کتاب شده است.
وی بیان داشت: در سالهای اخیر تنوع خوبی در عناوین کتابهای دینی شاهد بودیم که حضور افراد دیگر در کنار انتشار کتاب همانند تصویر سازان و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان در روند نشر کتب دینی موجب تقویت آن شده است.
مدیرعامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دنیای نشر کودک نسبت به گذشته شاهد رشد خوبی بوده است و برخی از انتشارات آثار بسیار خوبی در حوزه کودک و نوجوان دارند.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/40214 |