printlogo


مدیر منطقه ۷ شهرداری قم:
ادامه احداث خیابان فقیهی به علت قرارگیری در بافت تاریخی امکان‌پذیر نیست
ادامه احداث خیابان فقیهی به علت قرارگیری در بافت تاریخی امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 43673
مدیر منطقه ۷ شهرداری قم گفت: به علت مخالفت صریح میراث‌فرهنگی در شورای‌عالی شهرسازی ادامه خیابان فقیهی  از طرح تفصیلی پیشنهادی حذف می‌شود و این خیابان دیگر وجود خارجی ندارد.
محمد رمضانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: حدفاصل خیابان ۱۹ دی تا عمار یاسر از نظر طرح تفصیلی اصلاً خیابانی ندارد که بخواهد تملکات انجام شود از نظر شورای‌عالی شهرسازی و طبق پیشنهاد شهرداری برای تخریب اقدام شده است؛ اما به دلیل مخالفت میراث‌فرهنگی و به علت اینکه آن قسمت در بافت تاریخی قرار دارد تخریب انجام نشده است.
مدیر منطقه ۷ شهرداری قم ادامه داد: به علت مخالفت صریح میراث‌فرهنگی در شورای‌عالی شهرسازی آن بخش که به اسم ادامه خیابان فقیهی یاد می‌شود از طرح تفصیلی پیشنهادی حذف می‌شود و این خیابان دیگر وجود خارجی ندارد که شهرداری بخواهد عملیاتی داشته باشد.
وی افزود: حدفاصل خیابان ۱۹ دی تا خیابان ساحلی و حدفاصل خیابان ساحلی تا خیابان امام موسی صدر (خاکفرج) و از خیابان امام موسی صدر تا خیابان ۷ تیر کمربند تعریف شده بود که احداث شده است؛ اما حدفاصل خیابان ۱۹ دی تا خیابان ۵۵ متری عمار یاسر به علت مخالفت صریح میراث‌فرهنگی به علت قرارگیری در بافت میراثی حذف شده است.
رمضانی در پاسخ به این سؤال که این موضوع باعث ایجاد ترافیک در داخل برخی از کوچه‌ها شده است برای آن چه راهکاری دارید؟ گفت: باتوجه‌به ورود دادستانی و پیگیری این موضوع دراین‌خصوص معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم طی جلساتی که در دفتر دادستانی برگزار شد قرار شد طرح جایگزین را تعریف کنند، معاون وقت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم پیشنهادی مهندسی را مطرح کردند که پیشنهاد خوبی بود.
وی در پاسخ به این سؤال که این پیشنهاد چه بود و آیا اجرا شد؟ بیان داشت: همه آنهایی که از خیابان ۱۹ دی به سمت عمار یاسر حرکت می‌کنند همگی از کوچه ۳ عمار یاسر تردد می‌کنند معاون وقت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم پیشنهاد داد اهالی این کوچه به‌صورت پارکینگ هوشمند بتوانند وارد این کوچه شوند و بقیه افراد عبوری امکان تردد نداشته باشند اطلاع ندارم مدیریت جدید به اجرای این پیشنهاد اهتمام دارد یا ندارد.
مدیر منطقه ۷ شهرداری قم تصریح کرد: پیشنهادی که ما داریم این است که داخل بافت میراثی کارهای بازآفرینی انجام شود و یک بازگشایی داخل طرح صورت گیرد و مانند مراکز بهداشتی، فضای سبز و پارکینگ ایجاد شود تا داخل بافت بتوانیم بازگشایی در محله عربستان و کوچه شالبافان انجام دهیم تا موضوع از این بن بست خارج شود‌، البته به‌شرط آنکه میراث‌فرهنگی مداخله جدیدی نداشته باشد‌.
رمضانی تأکید کرد: طبق قانون انجام هر کاری در این محدوده منوط به اجازه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/43673