printlogo


یادداشت؛
چرا دستگاه های نظارتی به انتخابات اتحادیه ها ورود جدی نمی کنند؟
چرا دستگاه های نظارتی به انتخابات اتحادیه ها ورود جدی نمی کنند؟
کد خبر: 43813
در روزهای اخیر نیز با برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر قم حرف‌وحدیث‌های فراوانی در خصوص صحت این انتخابات مطرح شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره صنوف مختلف در سال‌های اخیر همواره حاشیه‌ساز بوده و در بسیاری از مواقع نیز این اعتراضات به جا بوده است.
در روزهای اخیر نیز با برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر قم حرف‌وحدیث‌های فراوانی در خصوص صحت این انتخابات مطرح شده است که به نظر می‌آید این بار معترضان اسناد زیادی در این باره دارند.
نکته قابل‌تأمل در این میان نوع برگزاری این انتخابات است که اتاق بازرگانی اصرار به برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی دارد درحالی‌که در جامعه آماری این انتخابات در بهترین حالت به 400 نفر نیز نمی‌رسد و به‌راحتی می توان با برگزاری شفاف و عادی این انتخابات جلوی این نوع حاشیه‌ها و بعضاً تقلب‌های احتمالی را گرفت.
در واقع برگزاری سنتی انتخابات در فضای مناسب که هر کدام از کاندیداها نیز نماینده‌ای بالای سر صندوق رأی داشته و بلافاصله بعد از اتمام رأی‌گیری آرا به‌صورت دستی شمرده شود قطعاً راه را بر هر گونه شائبه و تخلف احتمالی می‌بندد.
در این میان باتوجه‌به اعتراض عده‌ای از کاندیداهای انتخابات اخیر اتحادیه طلا و جواهر انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی با بررسی این انتخابات برای یک هم که شده به نحوه برگزاری این انتخابات ورود پیدا کنند و اجازه ندهند حق کسی در این میان ضایع شود.

 عباسعلی محمدی
انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/43813