printlogo


در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛
ورزش‌هایی کم‌هزینه برای سلامت جامعه
ورزش‌هایی کم‌هزینه برای سلامت جامعه
کد خبر: 49316
رئیس هیات آمادگی جسمانی قم با اشاره به ورزش‌های فانکشنال فیتنس و فیوژن فیتنس برای عموم مردم گفت: واقع هدف اصلی تمرینات فانکشنال و فیوژن، توسعه فعالیت‌های جسمانی و ساخت یک زندگی بهتر با انجام فرم صحیح حرکات روزمره است.
سعید کاملی رئیس هیات آمادگی جسمانی قم در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با اشاره به اینکه رشتهٔ ورزشی فیوژن فیتنس را می‌توان یکی از جدیدترین رشته‌ها به شمار آورد اظهار داشت: فیوژن فیتنس به علت عدم نیاز به امکانات زیاد و پیشرفته می‌تواند جزو ورزش‌هایی به شمار بیاید که با امکانات کم برای عموم افراد قابل‌اجرا باشد.
وی بیان داشت: این ورزش را می‌توان به‌عنوان ورزشی حساب کرد که می‌تواند به‌صورت عمومی توسعه پیدا کرده و همهٔ افراد از آن استفاده کنند.
رئیس هیات آمادگی جسمانی قم افزود: اگر فردی از تمرین‌های سخت و سنگین و یکنواخت سایر ورزش‌ها خسته شده است پیشنهاد می‌شود برای تنوع و بهترشدن روحیه حتی بازگشت به روزهای اوج برای مدتی هرچند کوتاه وارد این رشتهٔ ورزشی شده و کمی لذت و هیجان را به تمرین‌های خود اضافه کنند.
 وی با اشاره به اهداف ورزش فیوژن فیتنس گفت: بالابردن سطح آمادگی جسمانی ورزشکاران، ارائه برنامه‌های ورزشی اصولی و پیشرفته متناسب با گروه‌های سنی مختلف، حفظ انگیزه و شادابی ورزشکاران باتوجه‌به تنوع روش‌های تمرینی، ایجاد محیطی شاد و پر انرژی، اصلاح حرکت‌های اشتباه و رایج و آموزش اصولی آنها، بالابردن توان عمومی بدن، پررنگ نمودن ارزش‌های واقعی اخلاقی در میان ورزشکاران و همگانی کردن ورزش در جامعه و گسترش روحیه و فرهنگ ورزشی در بین اقشار مختلف مردم از اهداف رشته مهیج فیوژن فیتنس است.
 کاملی با اشاره به اینکه تمرینات فانکشنال فیتنس به تعادل و تقویت اعضای بدن به‌صورت هم‌زمان و هماهنگ با یکدیگر کمک می‌کند، اظهار داشت: فیتنس فانکشنال به معنای ورزش کارآمد باهدف رسیدن به تناسب‌اندام است، بدن ما ذاتاً برای هماهنگی و توسعهٔ گروهی طراحی شده است نه جداسازی عضلات برای حجم‌دهی از همین رو تمرینات فانکشنال فیتنس به تعادل و تقویت اعضای بدن به‌صورت هم‌زمان و هماهنگ با یکدیگر کمک می‌کند.
وی در ادامه ابراز داشت: این ورزش کمک می‌کند تا ورزشکار هم‌زمان با رسیدن به تناسب‌اندام از استقامت و قدرت بدنی خوبی نیز برخوردار شود و در خارج از باشگاه نیز عملکرد خوبی از خود نشان دهد.
رئیس هیات آمادگی جسمانی استان قم گفت: بسیاری از ورزش‌هایی که فیزیوتراپ‌ها به افراد آسیب‌دیده توصیه می‌کنند در حوزهٔ فانکشنال فیتنس قرار می‌گیرد و به شکل یک شبیه‌سازی از حرکات روزمره زندگی است.
 وی با اشاره به مزایای ورزش فانکشنال فیتنس برای عموم مردم خاطرنشان کرد: انجام تمرینات فانکشنال به زنان باردار، کودکان در سن رشد، سالمندان، افراد میان‌سال و همچنین قهرمانان شاخه‌های مختلف ورزشی توصیه می‌شود؛ زیرا ابزارهای لازم برای این تمرینات عموماً توپ‌های بدنسازی، کش‌های ورزشی، دمبل‌ها و همچنین کتل بل‌ها هستند؛ در واقع هدف اصلی تمرینات فانکشنال، توسعه فعالیت‌های جسمانی و ساخت یک زندگی بهتر با انجام فرم صحیح حرکات روزمره است.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/49316