printlogo


یادداشت؛
گام درست
گام درست
کد خبر: 49541
نکته مهم و اساسی در این میان تفاوت دیدگاه دو نامزد این دوره از انتخابات است که قطعاً در انتخاب اصلح تأثیر فراوانی دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در حالی روز جمعه ۸ تیرماه برگزار شد که شاهد رقابت تنگاتنگ بین دو نامزد اصلی این دوره بودیم که در نهایت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم به مرحله دوم راه یافتند که قرار است روز جمعه ۱۵ تیرماه بار دیگر در آزمون انتخاب مردم قرار بگیرند.

نکته مهم و اساسی در این میان تفاوت دیدگاه دو نامزد این دوره از انتخابات است که قطعاً در انتخاب اصلح تأثیر فراوانی دارد.
نگاه پزشکیان و همه‌کاره ستاد او یعنی محمدجواد ظریف نگاه به آمریکا و غرب است و بدون تعامل و مذاکره با این کشور نمی‌توان کشور را اداره کرد.
این منطق شکست‌خورده که از ایران قهرمان یک کشور ترسو و بزدل ساخته به‌اندازه‌ای خطرناک است که حتی رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی هفته گذشته خودشان به‌صورت غیرمستقیم به آن اشاره کردند.
نگاه ملتمسانه و ذلیلانه به آمریکا را می‌توانیم با نگاه و دیدگاه‌های جلیلی بسنجیم، جایی که وی معتقد است نگاه و مذاکره با غرب تنها مسیر نیست و باید با نگاهی به مذاکره نگاهی هم به داخل و توانمندی‌های داخلی داشته باشیم.
در واقع دیدگاه جلیلی بر این مهم استوار است که دشمن ما را در نقطه‌ضعف و عدم وجود مسیر دوم نبیند چرا که در این صورت هر چیزی که بخواهد از ما می‌گیرد و در عوض به‌مانند برجام به یکباره از آن خارج می‌شود.
این درک درستی از مصاحبه و عمق راهبردی است که همواره آقای جلیلی بر آن تأکید دارند و در مقابل تیم آقای پزشکیان آن را به سُخره می‌گیرند حال این که آمریکا کشوری است که هیچ‌وقت سر عهد و پیمان خود باقی نمانده است.
نکته مهم دیگری که باید در خصوص انتخابات ۱۵ تیرماه باید به آن اشاره کنیم اهمیت حضور در این انتخابات است به هر حال تحریم انتخابات حربه مشترک معاندان نظام در خارج و دشمنان نظام است که با راه اندازی موج ها و کمپین های مختلف سعی در تحقق آن دارند اما غافل از این که مردم با بصیرت و هوشیار ایران اسلامی از سال ها پیش قلم قرمز بر روی آن کشیده اند و همواره با حضور خود ضربه ای محکمی بر دهن دشمنان نظام زده اند.
در این میان مشارکت بالا تضمین‌کننده امنیت و اقتدار نظام است و باید بیش‌ازپیش بر روی آن تأکید شود.
 همان‌طوری که فرق می‌کند که نگاه غرب‌گرا و واداده در کشور سکان هدایت قوه مجریه را بگیرد به همان اندازه هم فرق دارد که مشارکت پایین باشد یا با مشارکت بالا رئیس‌جمهور منتخب وارد پاستور شود.
به‌هرحال انتظار می‌رود حضور مردم در پای صندوق‌های رای در روز ۱۵ تیرماه ماندگار و تاریخی باشد.
علی هوشنگ زاده کارشناس مسائل سیاسی

انتهای پیام/




لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/49541