printlogo


مدیرکل راه و شهرسازی قم:
۱۰ پروژه راه‌سازی در قم اجرایی شد
۱۰ پروژه راه‌سازی در قم اجرایی شد
کد خبر: 49584
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در طول سه سال خدمت دولت سیزدهم شاهد تحولات چشمگیری در حوزه راه‌سازی استان قم بوده‌ایم و بیش از ۱۰ پروژه راه‌سازی در این استان به بهره‌برداری رسیده یا در حال اجراست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین زنجیرانی فراهانی افزود: از جمله این طرح‌ها می‌توان به فاز اول پروژه کنارگذر غربی قم، باند دوم جاده قدیم قم - تهران، جاده قم - کهک، تقاطع شهدای جبهه مقاومت ورجان، چهارخطه کردن قطعه آخر محور قم - نیزار و بهسازی محور قم - جعفریه اشاره کرد.
وی با اشاره به مشخصات طرح‌های راه‌سازی استان، گفت: پروژه کنارگذر غربی قم هم اینک در مرحله اتمام زیرسازی و احداث پل‌ها و ابنیه‌هاست؛ این پروژه نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی شهر قم ایفا خواهد کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی قم افزود: جاده قدیم قم - تهران که نقش کریدور شریانی شمال به جنوب را ایفا می‌کند، در حال حاضر در مرحله زیرسازی و آسفالت‌ریزی است و باند دوم این جاده به طول ۱۵ کیلومتر به افزایش ظرفیت ترافیکی این محور کمک خواهد کرد.
وی تصریح کرد: جاده قم - کهک که در سفر اول رئیس‌جمهور شهید به استان قم عملیات اجرایی آن آغاز شده بود، در سفر دوم زیر بار ترافیک رفت.
مدیرکل راه و شهرسازی قم تصریح کرد: همچنین تقاطع شهدای جبهه مقاومت ورجان برای رفع نقطه حادثه‌خیز در محور بزرگراهی قم - کهک احداث شده و تا پایان تیرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت: چهارخطه کردن قطعه آخر محور قم - نیزار و بهسازی محور قم - جعفریه از دیگر پروژه‌های راه‌سازی در دولت سیزدهم بوده که طی هفته گذشته شاهد بازگشایی آن بودیم.
مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: در محدوده شهرک پردیسان نیز پروژه راه‌سازی بلوار شهید مکیان و ایجاد ارتباط با بلوار آیت‌الله بروجردی به میدان شهدای فردو نیز هم اینک در دست اجراست.
وی گفت: دولت سیزدهم با اهتمام به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، گام‌های بلندی در راستای ارتقای ایمنی و تسهیل تردد در استان قم برداشته است. این اقدامات نقش مهمی در رونق اقتصادی و توسعه پایدار این استان ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/49584