printlogo


استاد حوزه علمیه قم:
دشمن به دنبال تفرقه بین امت‌های اسلامی است
دشمن به دنبال تفرقه بین امت‌های اسلامی است
کد خبر: 50537
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت حوزه علمیه در راستای ایجاد گفتمان وحدت امت اسلامی استفاده کرد، گفت: دشمن با برنامه‌ها و توطئه‌های مختلف به دنبال ایجاد تفرقه بین امت‌های اسلامی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: در مسئله وحدت می‌توانیم از رفتارها و برخوردهای پیامبر اکرم (ص) الگو بگیریم.
وی ادامه داد: نبی اکرم محمد مصطفی (ص) می‌تواند به‌عنوان یکی الگو در تمام عرصه‌ها در دنیا مطرح شود چرا که امروز بشر بیش از هر زمان دیگری به یک الگوی در زندگی خود نیاز دارد.
این کارشناس و استاد حوزه با اشاره به اینکه در اسلام اخلاق یکی از مسائل بسیار مهم است، گفت: انجام احکام اسلامی و رعایت اخلاق در جامعه می‌تواند یکی از معیارهای پیشرفت و رشدیافتگی جامعه اسلامی باشد.
وی اضافه کرد: امروز گفتمان تقریب مذاهب و تحقق وحدت امت اسلامی نیازمند نهضت نخبگانی است، گفت: امروز دشمن از هر طریق و هر برنامه‌ای و در هر موضوعی به دنبال ایجاد تفرقه بین جوامع اسلامی است که باید در این زمینه دولت‌ها و کشورها وارد شوند و در مسئله وحدت امت‌های اسلامی به الگو و روش مناسبی دست یابند.
حجت‌الاسلام بنیادی خاطرنشان کرد: درزمینهٔ ایجاد وحدت بین امت اسلامی و رسیدن به یک راهکار مناسب می‌توان از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کرد.
وی بیان کرد: امروز یکی از رسالت‌های حوزه علمیه قم  در ایجاد گفتمان وحدت امت اسلامی است چرا که حوزه علمیه قم شناخته‌شده و تأثیرگذار است.
این استاد حوزه در خاتمه گفت: امروز باید برای خنثی کردن توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان در راستای ایجاد تفرقه بین امت‌های اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

انتهای خبر /160


 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50537