printlogo


معاون سازمان جهاد کشاورزی قم:  
۵۰۰ تُن شکر در قم توزیع شد  
۵۰۰ تُن شکر در قم توزیع شد    
کد خبر: 50582
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی قم گفت: در راستای تنظیم بازار محصولات کشاورزی، این هفته ۵۰۰ تُن شکر برای تأمین نیاز صنف و صنعت و همچنین خانوار در استان توزیع شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» هادی مؤمنی نسب بیان کرد: تأمین امنیت غذایی مهم‌ترین مأموریت سازمان جهاد کشاورزی قم است و ما از همه ظرفیت‌های موجود برای تولید و تدارک محصولات غذایی موردنیاز مردم همچون شکر و عرضه آن‌ها در فروشگاه‌های منتخب استفاده می‌کنیم.

 وی افزود: علاوه بر شکر، این هفته ۶۴ تُن مرغ منجمد نیز برای تأمین نیاز شهروندان در سطح فروشگاه‌های استان عرضه شد؛ به‌طورکلی روند عرضه کالاهای اساسی موردنیاز مردم استان در بخش کشاورزی مناسب است و ما با رصد مستمر بازار هر محصولی را که تقاضای بیشتری داشته باشد، تأمین و در بازار عرضه می‌کنیم.

 وی در ادامه به استقبال خوب سرمایه‌گذاران برای فعالیت در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی اشاره کرد و گفت: در همین رابطه تنها طی یک هفته گذشته ۲ فقره جواز تأسیس صنایع تبدیلی و غذایی در استان قم صادر و به ۱۸ نفر از متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در این بخش مشاوره‌های لازم ارائه شد.

 گفتنی است بخش کشاورزی قم در زمینه‌های مختلف در سطح کشور دارای جایگاه مطلوبی است که از جمله آن می‌توان به رتبه ششم در تولید گوشت ماهیان خاویاری، رتبه هفتم تولید خاویار پرورشی، رتبه دهم ماهیان زینتی، رتبه سوم در تولید مرغ تخم‌گذار و تخم‌مرغ، رتبه سوم تولید توت و رتبه‌های ملی دیگر در تولید سایر محصولات کشاورزی اشاره کرد.

 این بخش ۶ درصد از ارزش‌افزوده استان قم را به خود اختصاص داده است، همچنین ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند.

 میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۰۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

 بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.




انتهای خبر /


 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50582