printlogo


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم:
ثبت‌نام سرویس مدارس در قم افزایشی بود
ثبت‌نام سرویس مدارس در قم افزایشی بود
کد خبر: 50596
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم گفت: سال گذشته ۱۵۳ مدرسه تحت پوشش سرویس مدارس بود؛ اما در سال جاری بیش از ۴۴۰ مدرسه تحت پوشش است و از معدود شهرهایی هستیم که ثبت‌نام سرویس مدارس افزایشی بوده است.
قاسم طالبی در پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: اواسط سال گذشته آیین‌نامه‌ای از سوی هیأت وزیران به شهرداری‌های قم در خصوص سرویس دانش‌آموزی ارسال شد اقدامات لازم آغاز شد و تاکسیرانی قم در این زمینه اقدام به تدوین شیوه‌نامه‌ای برای اجرای بهتر این آیین‌نامه کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: باتوجه‌به اینکه در آیین‌نامه جدید باید والدین پول را مستقیماً به‌حساب شرکت‌های خصوصی واریز کنند، ۳۶ میلیارد تومان از شرکت‌های خصوصی ضمانت‌نامه اخذ شده یعنی به‌ازای هر دانش‌آموز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ضمانت‌نامه دریافت شد.

وی تصریح کرد: اقدامات لازم در خصوص تنظیم قرارداد انجام شد تا حق اولیا و شرکت‌ها حفظ شود و اطلاع‌رسانی‌های خوبی در سامانه سپند انجام شد تا والدین در این سامانه اقدام به ثبت‌نام کنند و از معدود شهرهایی هستیم که آمار ثبت‌نام سرویس مدارس نسبت به سال گذشته افزایشی بود.

طالبی خاطرنشان کرد: ۲۳ هزار و ۶۰۰ ثبت‌نام در سامانه سپند انجام شد و ۱۵ هزار دانش‌آموز به ۱۱ شرکت‌هایی که توانسته بودند ضمانت‌نامه تهیه کنند معرفی شد، سال گذشته ۱۵۳ مدرسه تحت پوشش سرویس مدارس بود؛ اما در سال جاری بیش از ۴۴۰ مدرسه تا کنون به شرکت‌ها تخصص داده شده یعنی رشد سه برابری داشته است، مشکلی در تأمین خودرو وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم عنوان داشت: هر مدرسه که تا  ۲۵ نفر در سامانه ثبت‌نام کرده بودند پوشش سرویس داده شد این هم به علت حفظ حق والدین بوده است؛ زیرا به میزان کیلومتر هزینه دریافت می‌شود و در صورت پراکنده بودن راننده مسافت بیشتری طی می‌کند.

وی بیان داشت: حدود ۵ هزار والدینی که نتوانسته بودند در سامانه سپند ثبت  درخواست سرویس داشتند نیز ثبت‌نام شدند تا در صورت تأمین راننده و توان شرکت‌ها به آن‌ها نیز سرویس‌دهی صورت گیرد، پیش‌بینی می‌شود بالای ۲۰ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش سرویس مدارس قرار دهیم.

طالبی گفت: یک هزار و ۸۰۰ نفر ثبت‌نام بدون ذکر نام مدرسه در سامانه سپند ثبت شده که در دو مرحله با این والدین تماس انجام شد؛ زیرا بدون ذکر نام مدرسه امکان سرویس‌دهی نیست، همچنین مدارسی که تعداد دانش‌آموزان کمتر از ۲۵ نفر اقدام به درخواست سرویس مدارس داشتند امکان سرویس‌دهی نیست که با همکاری آموزش‌وپرورش به این والدین اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی افزود: سامانه‌ای طراحی شده و امکان رصد سرویس مدارس توسط والدین در ابتدا، طول و انتهای مسیر وجود دارد ۹۰ درصد این سامانه نهایی شده است، اطلاعات رانندگان و شرایط خودرو در آیین‌نامه پیش‌بینی شده که همه اینها در انتخاب رانندگان در نظر گرفته شده است و یک برچسب با «کیو آر کد» روی شیشه جلوی سرویس مدارس نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مدارس ابتدایی تا ۸ ماه و مدارس راهنمایی و دبیرستان تا ۹ ماه سرویس‌دهی انجام خواهد شد، تصریح کرد: با همکاری پلیس راهور با رانندگان آزاد بر سرویس مدارس که مجوز قانونی ندارند برخورد خواهد شد.

انتهای خبر /170

 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50596