printlogo


به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛
اختتامیه «جایزه جهانی شهید صدر» برگزار شد
اختتامیه «جایزه جهانی شهید صدر» برگزار شد
کد خبر: 50685
آیین اختتامیه جایزه جهانی شهید صدر ویژه «تقدیر از نظریه‌ها و اندیشه‌های علوم‌انسانی و اسلامی شایسته ارائه جهانی» در قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، این برنامه به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز پنجشنبه در سالن همایش‌های مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این آیین گفت: با برگزاری این جایزه جهانی در صدد ایجاد حکمرانی علمی در فضای بین‌الملل هستیم و دراین‌بین قم محل صدور علم به جهان است و در این چارچوب آن میزان که در قم تولید علم داریم به شایستگی در جهان منتشر نمی‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی ایمانی پور افزود: ایران داعیه جهانی برای صدور علمی انقلاب دارد و جایزه جهانی شهید صدر در این زمینه تلاش دارد تا این موضوع را تحقق بخشد.
وی بیان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تلاش دارد که بخش‌های مختلف حوزوی را درگیر معرفی اندیشه‌های اسلامی و مکتب اهل‌بیت کند.
وی ادامه داد: جایزه شهید صدر در حوزه نظریه‌پردازی کار می‌کند و باید این نظریات منتج به مقالات علمی در چارچوب‌های مورد قبول جامعه بین‌الملل باشد، تا نظرات تولید شده پذیرفته و از حوزه علمیه قم به جهانیان عرضه شود.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: نظریه‌های علمی دینی باید متناظر به حل مسائل جهانی؛ چون حکمرانی و محیط‌زیست باشد و باید ایده‌های نو و نقدهای جدی نیز مورد ارزیابی در جشنواره‌هایی چون شهید صدر قرار گیرد.
وی یادآور شد: بخش اصلی مسابقه متناظر به ۹ رشته دانشی از جمله حقوق بشر، محیط‌زیست، اخلاق و عرفان و اقتصاد اسلامی بود. همچنین دو بخش ویژه شهید صدر و معرفی مرکز فرهنگی ویژه در توسعه علم را نیز در جایزه جهانی شهید صدر داشتیم.
در این آیین با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و جمعی دیگر از مسئولان و شخصیت‌های حوزوی از برگزیدگان جایزه جهانی شهید صدر در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50685