printlogo


قم فردا گزارش می‌دهد؛
پیام مراجع و علما در پی شهادت سید مقاومت
پیام مراجع و علما در پی شهادت سید مقاومت
کد خبر: 50723
در پی ترور و شهادت سردار و سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و علما پیام‌های تسلیتی صادر کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» در پی ترور و شهادت سردار و سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت، رهبر معظم انقلاب و حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، اعرافی ،سعیدی و برخی علما و فضلای دیگر ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله پیامی صادر کردند که در آن پیام‌ها آمده است: بی‌شک گرو‌های مقاومت راه این شهید را ادامه و همه ملت‌های آزاده در جهان از آن‌ها حمایت خواهند نمود.

راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت
متن پیام  تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان به این شرح است:
بسم اللّه الرحمن الرحیم                                                                                                                                                 
انا للّه و انا الیه راجعون                                                                                                                                                                                                                                                                                   
ملت عزیز ایران
امت بزرگ اسلامی
مجاهد کبیر، پرچم‌دار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر مدبر سیاسی، جناب سید حسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه، در حوادث دیشب لبنان به فیض شهادت نائل آمد و به ملکوت پرواز کرد. سید عزیز مقاومت پاداش‌ده‌ها سال جهاد فی سبیل الله و دشواری‌های آن را در خلال یک پیکار مقدس دریافت کرد. در حالی شهید شد که سرگرم طرّاحی برای دفاع از مردم بی‌پناه ضاحیه‌ی بیروت و خانه‌های ویران‌شده و عزیزان پرپرشده‌ی آنان بود، همچنان که ده‌ها سال برای دفاع از مردم ستمدیده‌ی فلسطین و شهر و روستای غصب‌شده و خانه‌های تخریب‌شده و عزیزان قتل‌عام‌شده‌ی آنان طرّاحی و تدبیر و جهاد کرده بود. فیض شهادت پس از این‌همه مجاهدت حق مسلّم او بود.
دنیای اسلام، شخصیتی باعظمت را؛ و جبهه‌ی مقاومت پرچم‌داری برجسته را، و حزب‌الله لبنان رهبری کم‌نظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چند ده‌ساله‌ی او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسی که او در لبنان پایه‌گذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت، جهت بخشید، با فقدان او نه‌تنها از میان نخواهد رفت، که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه استحکام بیشتر خواهد یافت. ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، به حول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد. ذات پلید رژیم صهیونی در این حادثه، به پیروزی دست نیافته است.
سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک‌راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.
اینجانب به پدر بزرگوار و همسر گرامیِ سید عزیز که پیش از او فرزندش سید هادی را نیز در راه خدا داده، و به فرزندان گرامیش و به خانواده‌های شهیدان این حادثه و به یکایک افراد حزب الله و به مردم عزیز و مقامات عالیه‌ی لبنان، و به سراسر جبهه‌ی مقاومت، و به مجموع امت اسلامی، شهادت نصرالله بزرگ و یاران شهیدش را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و در ایران اسلامی پنج روز عزای عمومی اعلام می‌نمایم. خداوند آنان را با اولیائش محشور فرماید.
والسلام علی عبادالله الصالحین/ سید علی خامنه‌ای / ۷ مهر ۱۴۰۳

رژیم صهیونیستی با شهادت سید حسن نصرالله زمینه نابودی و محو خود را فراهم نمود
در متن پیام آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید آمده است:
رژیم نامشروع صهیونیستی این‌باره نیز دست به جنایتی عظیم زد و علاوه بر کشتار بی‌رحمانه مردم بی دفاع، شخصیتی بزرگ و مجاهدی نستوه و انسانی مقاوم؛ جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله «رضوان الله تعالی علیه» را به شهادت رساند. البته شهادت نهایت آرزوی آن شخصیت بزرگ بود و سالیان متمادی در پی این سعادت بود، اما این رژیم با این عمل وحشیانه زمینه نابودی و محو خود را فراهم نمود، بی شک گرو‌های مقاومت خصوصاً حزب‌الله عزیز راه این شهید، که محو صهیونیست است  ادامه خواهند داد  و همه ملت‌های آزاده در سراسر جهان از آن‌ها حمایت خواهند نمود و بر همه مسلمانان جهان فرض و لازم است در این مسیر کمک نمایند و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب مرقوم داشته‌اند از حزب‌الله لبنان به‌عنوان محور مقاومت حمایت کامل داشته باشند و ان‌شاءالله خللی در عزم راسخ جبهه مقاومت ایجاد نخواهد گردید.

شهادت بالاترین پاداش و نعمت الهی برای مجاهدان راه خدا است
در بخشی از متن پیام تسلیت آیت‌الله  ناصرمکارم شیرازی از مراجع تقلید آمده است:
در طول این سال‌ها مردم لبنان و فلسطین و امت اسلام مدیون فرماندهی حکیمانه او در جنگ با دشمن صهیونیستی بود و هرگز رشادت‌های مخلصانه او را فراموش نخواهند کرد و پرچم مقاومت همواره سرافراز خواهد ماند و دشمن به آرزوی خود نخواهد رسید، زیرا که این مسیر، رزمندگان و مخلصین فراوانی دارد که با تأسی به سیدالشهدا (ع) و عزمی راسخ‌تر راه شهدای بزرگ خود را پیموده و با نصرت الهی، صهیونیست خون‌خوار را زبون و ذلیل خواهد کرد، ان‌شاءالله.

آیت‌الله سبحانی در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان پیام تسلیتی صادر کرد. متن آن پیام به شرح زیر است:
اینجانب شهادت سید مقاومت و خاندان عزیزش را به حضور حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و خانواده محترم ایشان و مردم عزیز و شرافتمند لبنان و همه انسان‌های آزادی‌خواه تسلیت گفته و به روح پرفتوح آن شهید نمونه، درود فرستاده و از خداوند متعال برای آن شهید از دست رفته علو درجه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.
شهادت در برابر کافران و بی‌رحمان، شجره طیبه‌ای است که اصل‌ها ثابت و فرع‌ها فی السما است و هرگز خشک نخواهد شد و روز به روز پربارتر و تنومند‌تر خواهد شد.

آیت‌الله جوادی آملی نیز در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان پیام تسلیت زیر را صادر کردند.
شهادت جایزه مسابقه‌ای است که مساحت میدان آن؛ ﴿عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ﴾ است، چنان جایزه‌ای مصون از گزند تبدیل و آسیب تحویل خواهد بود، زیرا از دستى می‌رسد که نه برتر دارد نه برابر.
حجت الهى فقید سعید رهبر حزب الله جناب سید حسن نصر الله (قدس سره) که؛ «لَوْ کَانَ جَبَلًا لَکَانَ فِنْداً وَ لَوْ کَانَ حَجَراً لَکَانَ صَلْداً» اجر بی‌بدیل وى در جهان برتر است، اوج عروج ملکوتى او به مقیاس اجیران عالم ملک درنمی‌آید.
مجاهدان شرق سرزمین اسلام و غرب آن و مبارزان محدوده شمال مسلمان‌نشین و جنوب آن به‌ویژه لبنان عزیز و مردم مقاوم آن خصوصاً حزب‌الله قهرمان، محاکمه صهیونیست و آزادى فلسطین و قدس عزیز را خواهان و نجات همه آزادگان از استکبار جهانى و صهیونیسم بین‌الملل و همچنین تعالى ارواح شهیدان و تسلیت بازماندگان بیت شریف آن رحیل مسئلت می‌شود.

متن در بخشی از پیام دفتر آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید آمده است:
جنایت بزرگ رژیم سفاک و متجاوز، در به خاک و خون کشیدن تعداد زیادی از مردم مظلوم و بی‌پناه لبنان و به شهادت رساندن دبیر کل محترم حزب‌الله جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان (رحمة الله علیهم) بسیار اسفناک است. 
آن شخصیت مبارز و پرتلاش سالیان زیادی از عمر خویش را در راه آزادی و مقابله با رژیم منحوس و دستگیری و حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده گذراند.

در بخشی از پیام آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه هم آمده است
اکنون ما هستیم و داغ جان‌سوز شهادت علامه مجاهد و فرمانده رشید حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای سید حسن نصرالله (اعلی الله مقامه)، این شخصیت بزرگوار یگانه روزگار و تغییردهنده معادلات منطقه و فرماندهی راهبردی بود. آن عزیز مظهر فضائل اخلاقی و نماد عزت عربی و اسلامی و بهره‌مند از حکمت و عقلانیت و برخوردار از عقل راهبردی و شجاعت میدانی و جاذبه معنوی و سیاسی بود. او توانست گفتمان نجات‌بخش انقلاب اسلامی و راه نورانی امام راحل (قدس سره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و امام موسی صدر و شهدای حزب‌الله را در لبنان و فلسطین و جهان اسلام امتداد بخشد و لبنان مظلوم و باسابقه تاریخی و تمدنی را زنده سازد و آن را محور معادلات منطقه قرار دهد. وجود نازنین او جاذبه‌ای نیرومند داشت و مغناطیس آن در جهان‌شعاع گسترده‌ای داشت و هم‌زمان چهره نافذ و فریاد رسا و رهبری مقتدرانه او لرزه بر کاخ مستکبران و صهیونیست‌ها می‌افکند
 
در پیام آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها هم آمده است:
شهادت سید مقاومت، سرباز وفادار ولایت، حاج سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان که در خط مقدم مبارزه با دشمنان خدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و جهادی مقدس را برای نابودی رژیم جنایت‌کار صهیونیستی مدیریت می‌کرد دل‌های همه آزادگان جهان را مملو از اندوه و سینه‌هایشان را مملو از آتش انتقام کرده است.
شهید نصرالله راهی را آغاز کرد که خداوند وعده پیروزی آن را داده است و ادامه این مسیر به دست غیور مردان جبهه مقاومت از لبنان گرفته تا سوریه و عراق و یمن و ایران باقدرت پیموده خواهد شد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای امر کردند، سرنوشت این منطقه را نیرو‌های مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.

متن پیام آیت‌الله موحدی کرمانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است:
 رژیم تروریست صهیونیستی دیگربار با وقاحت تمام مرتکب جنایتی غیرقابل‌بخشش شد و یکی دیگر از بندگان صالح خدا و مجاهدان فی سبیل‌الله رهبر بزرگ جبهه مقاومت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن نصرالله عزیز ما را به شهادت رساند و البته که مزد سال‌ها مقاومت و مجاهدت این سید مجاهد چیزی جز شهادت نبود و بی‌شک امروز نزد پروردگارش روزی می‌خورد و مصداق آیه شریفه «فَرِحینَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِن فَضلِه» است.
فقدان او اگرچه ثلمه‌ای برای جهان اسلام و محور مقاومت و مستضعفان عالم خواهد بود، اما ان شاءالله شهادتش مایه خیر و برکت و بیداری گسترده در جهان می‌شود و این ثلمه به فضل خداوند جبران خواهد شد.
اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت آشکار و غیرقابل‌اغماض علیه رهبر حزب‌الله و کشتار وحشیانه مردم جنوب لبنان، شهادت این رهبر غیور و مجاهد نستوه را به ساحت مقدس حضرت ولی الله الاعظم «روحی و ارواح العالمین لمقدمه فداء»، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی»، مجاهدین جبهه مقاومت، مردم لبنان و شیعیان جهان تسلیت عرض می‌نمایم و به درگاه حضرت باری تعالی برای برچیده شدن شر این غده سرطانی از سر اسلام و مسلمین التجاء می‌جویم و از ذات اقدسش یاری و توان تحمل این مصیبت و استمرار جریان مبارزه با رژیم منحوس صهیونیست و آمریکای جنایتکار به عنوان حامی اصلی این غاصبان تروریست را طلب می‌کنم و رجاء واثق دارم مسلمانان جهان با وحدت و اتحاد و باقوت تمام بیش از گذشته و با بصیرتی عاشورایی راه شهیدان و غیور مردان جبهه مقاومت را تا ریشه‌کن شدن این جرثومه فساد ادامه خواهند داد. ان شاءالله


در بخشی از پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: 
رزمندگان حزب‌الله لبنان، سال‌هاست که کربلایی مبارزه می‌کنند و حسین گونه به شهادت می‌رسند و این وصال الهی، تقدیر شیرین و پر حلاوت مجاهدت در راه خداست.
شهادت سید مقاومت، مجاهد نستوه و قهرمان بزرگ جهان اسلام حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سیدحسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه)، گرچه برای امت اسلامی و همه آزادیخواهان جهان ثلمه‌ای جبران ناپذیر است؛ اما در حقیقت هیچ پاداشی گران‌بهاتر از شهادت و لقای الهی برای سال‌ها مجاهدت در راه خدا نیست. شهادت، حقیقتاً برای او زیبنده و مبارک است؛ اما در این میان، ماییم و این داغ جگرسوز که مرهمی برای التیام آن نیست.


انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50723