printlogo


هر روز با یک شهید؛
شهید گائینی محصلی شجاع بود
شهید گائینی محصلی شجاع بود
کد خبر: 50738
در زندگی‌نامه شهید هادی گائینی از زبان پدرش آمده است: شهید هادی گائینی محصلی شجاع بود که قبل از انقلاب فعالیت‌های سیاسی زیادی از دوران کودکی در مراکز مذهبی شرکت می‌کرد و روی دیوارهای شهر همیشه شعار مرگ بر شاه را می‌نوشت و در پخش اعلامیه امام خمینی (ره) حضور داشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» شهید هادی گائینی در سال ۱۳۴۵ در شهر قم دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۵۷ بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

 در ادامه زندگی‌نامه این شهید انقلاب را از زبان پدش می‌خوانید.

 شهید هادی گائینی محصلی شجاع بود که قبل از انقلاب فعالیت‌های سیاسی زیادی از دوران کودکی در مراکز مذهبی شرکت می‌کرد و روی دیوارهای شهر همیشه شعار مرگ بر شاه را می‌نوشت و در پخش اعلامیه امام خمینی (ره) حضور داشت.

 در یکی از شب‌های تظاهرات شهید هادی گائینی هنگامی که در حال شعاردادن و پخش اعلامیه در خیابان‌های شهر بود، مأموران ساواک او را شناسایی و به دنبالش می‌روند؛ شهید دوان‌دوان کوچه‌ها را سپری کرده تا به درب منزل می‌رسد آن شب هم حکومت‌نظامی بود، تا می‌خواسته به خانه وارد شود یکی از مأموران او را هدف گرفته و به طرفش شلیک می‌کند و شهید هادی گائینی نقش بر زمین می‌شود، مادر شهید تا صدای گلوله را می‌شنود، درب‌خانه را بازکرده و می‌بیند که شهید هادی نقش بر زمین شده و چون آن شب حکومت‌نظامی بوده با ساعت‌ها تأخیر او را به بیمارستان برده و هادی گائینی در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

 شهید هادی گائینی پسری مذهبی و باخدا بود و همیشه احترام به والدین را در مرحله اول زندگی خود قرار داده بود.



انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50738