printlogo


مدیرکل بهزیستی قم مطرح کرد:
حمایت از ۲۴ هزار سالمند قمی
حمایت از ۲۴ هزار سالمند قمی
کد خبر: 50757
مدیرکل بهزیستی قم گفت: از مجموع ۱۳۵ هزار سالمند استان حدود ۲۴ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  سید صادق میرئی روز سه‌شنبه به مناسبت ۱۰ مهرماه روز جهانی سالمندان، بیان کرد: روز جهانی سالمندان با شعار «سالمندی فعال، فردایی برای همه» نام‌گذاری شده است.

 وی با بیان اینکه افزون بر ۳۰ هزار سالمند دارای پرونده در بهزیستی قم ثبت شده است، ادامه داد: ازاین‌بین ۲۳ هزار و ۷۷ نفر در حوزه توان‌بخشی شامل یک هزار و ۳۹۳ نفر مرد و ۹۸۴ زن، تحت پوشش قرار دارند.

 مدیرکل بهزیستی قم، گفت: در حوزه امور اجتماعی نیز ۶۸۷ سالمند تحت پوشش هستند که ۱۶۵ نفر از آنها مرد و ۵۲۲ نفر نیز زن هستند.

 میرئی با بیان اینکه ۲۱۵ نفر از سالمندان قم در مراکز بهزیستی مقیم هستند، افزود: در سطح استان چهارخانه شبانه‌روزی با ظرفیت ۲۱۵ نفر، یک مرکز ویزیت به ظرفیت ۵۰ نفر و یک مرکز مراقبت در منزل با ظرفیت ۵۰ نفر دایر است.

 وی عنوان کرد: مددکاری، راهنمایی و مشاوره توان‌بخشی، ویزیت و ارائه خدمات توان‌بخشی در منزل، نگهداری و مراقبت در منزل، پرداخت کمک‌هزینه نگهداری و مستمری به سالمندان معلول نیازمند تحت پوشش و حق پرستاری به سالمندان معلول و بیمار، پرداخت کمک‌هزینه درمان کلینیکی و توزیع لوام توان‌بخشی، از جمله خدمات بهزیستی قم به سالمندان است.

 مدیرکل بهزیستی قم با بیان اینکه یک مرکز روزانه سالمندان در این استان در حال راه‌اندازی است، گفت: توانمندسازی، ترویج سبک زندگی سالم سالمندی، گسترش مراکز کوچک‌مقیاس نگهداری از سالمندان، ترویج کمک و نگهداری از سالمندان و ارتقای جایگاه سالمندان در نهاد خانواده از مهم‌ترین رویکردهای بهزیستی در خصوص این قشر است.



انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50757