printlogo


رئیس اتحادیه تولید فرش دستباف قم بیان کرد:
تولید باکیفیت‌ترین فرش‌های ابریشم جهان در قم
تولید باکیفیت‌ترین فرش‌های ابریشم جهان در قم
کد خبر: 50762
رئیس اتحادیه تولید فرش دستباف استان قم گفت: ما غیر از آن که بزرگ‌ترین تولیدکننده فرش ابریشم جهان هستیم بیشترین تولید را هم داریم و این محصول به اقصی‌نقاط دنیا صادر می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل صادقی با بیان اینکه فرش کالایی است که جنبه تاریخی هنری و اقتصادی دارد، گفت: قم‌ به‌عنوان یکی از سه قطب اصلی فرش کشور از نظر تولید و کیفیت جایگاه بسیار ارزنده‌ای دارد.
وی با اشاره به اینکه فرش قم حتی در جهان صاحب برند است و قم را با فرش ابریشم آن می‌شناسند، تصریح کرد: امروز بهترین و گران‌بهاترین و باکیفیت‌ترین فرش‌های ابریشم دنیا مربوط به قم است.
رئیس اتحادیه تولید فرش دستباف استان قم با بیان اینکه قم پایتخت فرش ابریشم دنیاست که زبانزد خاص و عام است، عنوان کرد: تا جایی که رؤسای جمهور کشورهای مختلف دنیا برای هدیه از کالای نفیس و ارزشمند هنری فرش ابریشم قم استفاده می‌کنند که سبب افتخار است.
صادقی افزود: ما غیر از آن که بزرگ‌ترین تولیدکننده فرش ابریشم جهان هستیم بیشترین تولید را هم داریم و این محصول به اقصی‌نقاط دنیا صادر می‌شود.
وی به بزرگ‌ترین رویداد فرش کشور و تجلیل از مشاهیر فرش ایران در قم اشاره کرد و گفت: این همایش در خرداد به مناسبت روز ملی فرش برگزار شد و همه بزرگان فرش ایران حضور داشتند. در این مراسم از ۲۰ نفر از پیش‌کسوتان و افراد تأثیر صنعت فرش تجلیل شد.
به گزارش تسنیم، قم مهم‌ترین مرکز تولید فرش ابریشم دستباف کشور است و بیش از ۹۰ درصد فرش دستباف تولید شده در این استان به کشورهای مختلف صادر می‌شود، سالانه به طور متوسط ۴۰ هزار مترمربع فرش ابریشم دستباف در قم تولید و در سال حدود ۱۰ میلیون دلار فرش از استان صادر می‌شود.
۲۷ هزار بافنده، ۳۵۰ واحد تولیدی، ۱۳۰ واحد فروش، ۱۰ کارگاه رنگرزی، ۴۰ کارگاه قالیشویی و ۳۱ کارگاه تعمیر و مرمت، تحت نظارت اتحادیه فرش دستباف قم فعالیت می‌کنند؛ همچنین انجمن هنرمندان طراح و نقاش فرش قم دارای ۲۰۰ عضو و اتحادیه تعاونی‌های تولیدکننده فرش دستباف روستایی استان قم دارای پنج هزار بافنده است.
اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف قم و شرکت سهامی فرش قم با حدود ۵۰۰ خانوار قالیباف زیرپوشش از دیگر بخش‌های فعال در حوزه فرش دستباف است، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم نیز نزدیک به ۷۰۰ خانواده قالیباف را زیرپوشش دارد.

انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50762