printlogo


چهره ماندگار فلسفه:
اسلام پشتیبان ادیان جهان است
اسلام پشتیبان ادیان جهان است
کد خبر: 50788
چهره ماندگار فلسفه و عضو پیوسته فرهنگستان علوم گفت: اسلام احیاکننده، پشتیبان و کمک‌کار همه ادیان جهان به شمار می‌آید و این ظرفیتی بسیار مهم در دنیای امروز برای رسیدن به صلح است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  استاد غلامرضا اعوانی روز چهارشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی در دانشگاه ادیان و مذاهب قم ضمن تأکید بر اینکه اسلام به صلح جهانی کمک می‌کند، بیان کرد: اگر اعتقاد به آموزهای دینی کم‌رنگ شود و انسان از دین خارج شود، اوضاع جهان بسیار خطرناک خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه بهترین راهکار برای تبلیغ دین استفاده از حکمت است، افزود: اسلام با پشتیبانی و کمک به ادیان الهی به صلح جهانی کمک می‌کند چرا که دین به‌طورکلی به دنبال نجات بشر و هدایت انسان‌ها به سمت خوبی‌هاست.

 وی با بیان اینکه دین اسلام آنچه برای سعادت انسان نیاز است را برای مردم تبیین کرده است، ادامه داد: در قرآن شرط رستگاری انسان در ایمان به خدا، ایمان به آخرت و انجام عمل صالح بیان شده و رعایت تقوای ملاک تقرب به خداوند است.

 اعوانی گفت: در اسلام ایمان به همه رسولان الهی شرط است و قرآن بر وحدت ادیان تأکید دارد، در همین راستا آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) برای همه بشریت نازل شده و هدایت ایشان برای همه مردم است.

 گفتنی است دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران است. هدف اصلی دانشگاه معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت (ع) است. تربیت نیروی انسانی متخصص برای شناخت ادیان و مذاهب در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری و گسترش معنویت و اخلاق از رسالت‌های این دانشگاه است.

 این دانشگاه از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی از نظر تعداد دانشجوی خارجی با دانشجویانی از ۳۰ کشور مختلف جهان است. دانشگاه ادیان و مذاهب سالانه برنامه‌های بین‌المللی متعددی را به‌صورت کوتاه‌مدت به زبان‌های عربی و انگلیسی در کشورهای مختلف برگزار می‌کند و با دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان تفاهم‌نامهٔ همکاری دارد.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50788