printlogo


رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قم خبر داد:
معرفی ۶ واحد صنعتی متخلف قم به دادگاه
معرفی ۶ واحد صنعتی متخلف قم به دادگاه
کد خبر: 50819
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قم با اشاره به کنترل و پایش مستمر واحدهای تولیدی و برخورد با تخلفات زیست‌محیطی، گفت: در همین راستا ۶ واحد صنعتی در شهرک شکوهیه که اقدام به تخلیه پسماندهای صنعتی در مکان‌های غیرمجاز کرده بودند، پس از شناسایی به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از روابط‌عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست قم، مرتضی دهقان روز شنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: بر اساس قانون، مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه با تولیدکنندگان این نوع از پسماندها بوده و واحدهای تولیدی باید نسبت به مدیریت درست و اصولی پسماندهای خود تعهد و دقت داشته باشند.
وی افزود: تمامی واحدهای صنعتی، معدنی، خدماتی و کشاورزی باید پس از ثبت‌نام در سامانه جامع محیط‌زیست به نشانی iranemp.ir ، پسماندهای خود را با تأیید اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان، به مراکز مجاز دفع و امحا منتقل کنند.
وی تصریح کرد: تحویل پسماندهای صنعتی و ویژه به اشخاصی که فاقد اهلیت لازم برای مدیریت این پسماندها هستند، نافی مسئولیت تولیدکنندگان نبوده و مسئولان این واحدها باید پاسخگوی تبعات ناشی از مدیریت غیراصولی پسماندهای خود باشند.
شهرک صنعتی شکوهیه قم مهم‌ترین کانون انجام فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در این استان است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگرفتن در مرکز و قلب کشور، بسیاری از صنعتگران و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت اقتصادی در آن هستند.

انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50819