printlogo


کارشناس مسائل سیاسی:
امروز رهبر انقلاب پرچم‌دار استقلال‌طلبی است
امروز رهبر انقلاب پرچم‌دار استقلال‌طلبی است
کد خبر: 50823
کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز رهبر معظم انقلاب پرچم‌دار استقلال‌طلبی است و این بزرگ‌ترین مشکلی است که غرب با ما دارد

شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  با اشاره به اقامت نمازجمعه تهران از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت:  رهبر معظم انقلاب بعد از چند سال در نمازجمعه حضور پیدا کرده و خطبه‌های نمازجمعه را ایراد فرمودند.
وی ادامه داد: حضور رهبر معظم انقلاب در این برهه بسیار، بسیار حساس و قابل‌توجه است،   ما در شرایطی هستیم که عملیات قدرتمندانه موشکی کشور علیه صهیونیست‌ها انجام شده و به‌هرحال شرایط پر تنش و پر آشوبی در منطقه حاکم است.
صادقی نسب ابراز داشت: جنون و وحشی‌گری شدیدی در اسرائیل غالب شده به‌طوری‌که از هیچ جنایتی در غزه و لبنان کوتاهی نمی‌کنند، ببینید این ها نشانه‌های یک قدرت بزرگ جهانی است که رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه حاضر می‌شوند و یک جمعیتی شاید بیش از یک میلیون نفر حضور پیدا می‌کنند که در نوع خودش می‌شود گفت برای نمازجمعه یک رکورد است به‌طوری که  این جمعیتی که آمدند، بی‌سابقه بود به‌هرحال ما به‌خاطر نداریم چنین جمعیتی تاکنون برای نمازجمعه آمده باشند.
وی افزود: علاوه بر این رئیس‌جمهور کشورمان سفر هوایی به قطر داشتند و وزیر امور خارجه ما در اوج تنش‌ها به‌صورت مستقیم به لبنان سفر کردند، همه این اتفاقات این پیام را به دنیا می‌فرستند که ایران یک ابرقدرت نوظهور جهانی است.
این استان دانشگاه بیان داشت: در واقع مهم‌ترین واکنشی که نسبت به این نمازجمعه بود سخنان آقای بایدن رئیس‌جمهور آمریکا است که در جلسه پرسش‌وپاسخ در کاخ سفید ظاهر شد و گفت که اسرائیل هیچ برنامه فوری برای پاسخ به حمله ایران ندارد که این اظهارنظر برگرفته از قدرت مردمی و بازدارندگی است که ملت ایران با حضور در نمازجمعه دیروز آن را نشان دادند.
وی افزود: دشمنان نظام می‌بینند که کشور به لحاظ نظامی در اوج است و به لحاظ پشتوانه مردمی هم بسیار قدرتمند است.
صادقی نسب به خطبه دوم نمازجمعه دیروز تهران اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب خطبه دوم را به عربی بیان کردند که نشان می‌دهد ایشان به‌عنوان ولی‌امر مسلمین جهان و یک مرجع اصلی و اساسی چه در حوزه‌های سیاسی و چه در حوزه‌های مذهبی برای مسلمانان جهان به‌حساب می‌آید.
وی ادامه داد: پیش‌تر ما در جریانات اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌دیدیم که فرمایشات رهبر انقلاب و عکس‌های ایشان هم در دست جوانان آمریکایی دیده می‌شد که نشان از فهم درست جوانان از واقعیت‌ها جهان و شخصیت بین نظیر و استقلال‌طلبی است که رهبر معظم انقلاب دارند.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب دیروز در سخنان خودشان بارها به مسئله فلسطین و  اضمحلال رژیم صهیونیستی اشاره کردند و اینکه هر مقابله و مبارزه‌ای که با رژیم صهیونیستی انجام شود خدمت بزرگ به کل انسانیت و بشریت است.
وی افزود: این موارد نکات بسیار مهمی بود که در اوج خردورزی بیان شد جایی که ایشان فرمودند: هر جایی که لازم باشد ما بر اساس خرد جمعی و تصمیم جمعی به این نتیجه برسیم که بایست عکس‌العملی نشان بدهیم،   بدون اینکه تعلل کنیم انجام می‌دهیم.
صادقی نسب تأکید کرد: ایشان نشان داده‌اند که اهل واکنش‌های شتاب‌زده نیستند به‌طوری که اندیشیدن و جوانب کار را سنجیدن از اصول اساسی منش و اسلوب رفتاری ایشان است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب حضورشان اصولاً یک حضور انسجام‌آفرین و وحدت‌آفرین است به‌طوری که  اگر به‌خوبی بررسی کنیم، اقشار مختلفی از مردم در نمازجمعه دیروز حاضر بودند افرادی با سلایق گوناگون و این علاقه‌ای که امروز ایجاد و بیشتر هم شده در طول این سال‌ها نسبت به رهبری انقلاب به دلیل شخصیت جامع‌الشرایط ایشان است.
صادقی نسب افزود: امروز رهبر معظم انقلاب پرچم‌دار استقلال‌طلبی است به‌طوری‌که در بیانات خودشان هم فرمودند که ما بایستی روی استقلال در منطقه خیلی کار بکنیم و این بزرگ‌ترین مشکلی است که غرب با ما دارد اگر بخواهیم مشکلاتی را که غربی‌ها با ما دارند بررسی کنیم، مهم‌ترین و اولین آن استقلال‌طلبی است که جمهوری اسلامی ایران زیر یوغ هیچ قدرتی نمی‌رود که هیچ بلکه امروز خودش به یک قدرت بزرگ تبدیل شده است.
وی بیان داشت: تبدیل‌شدن ما به یک قدرت بزرگ نتیجه استقلال‌طلبی ما است، نتیجه این است که خواستیم خودمان را باور بکنیم و  نخواستیم زیر بلیت کشورهای دیگر باشیم.
صادقی نسب تصریح کرد: نکته مهمی که رهبر معظم انقلاب پیرامون عملیات طوفان الاقصی به آن اشاره کردند این بود که آن را یک عملیاتی قانونی در چارچوب دفاع مشروع دانستند.
وی افزود: این در حالی است که یکی از خطوط اساسی هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان علیه حماس این است که مکرر و مرتب اصرار دارند که این عملیات را تروریستی نشان بدهند که یک دروغ بزرگ است.
این استاد دانشگاه  با بیان این که عملیات طوفان الاقصی یک عملیات کاملاً قانونی و یک دفاع مشروع بود، تأکید کرد:  عملیات حماس در ۷ اکتبر میلادی دقیقاً در سرزمین‌هایی بود که بر اساس قراردادهای بین‌المللی باید در اختیار فلسطینیان بود؛ اما به‌ناحق غصب شده و در واقع این عملیات برای بازپس‌گیری سرزمین‌های خودشان بود.
وی  خاطر نشان کرد: علاوه بر این بعدها مشخص شد ویدئوها و تصاویر منتشر شد بالاخص در ماجرای کنسرتی که برگزار شده بود که اسرائیل ادعا کرد بیش از ۳۰۰ نفر در جریان آن توسط حماس کشته شدند یک دروغ بزرگ بود چرا که این افراد توسط بالگَردهای خود اسرائیلی‌ها کشته شدند.
صادقی نسب خاطر نشان کرد: در پایان امیدوارم که نابودی رژیم جعلی صهیونیستی به‌زودی محقق شود  و  دور زمانی نخواهد پایید که دیگر دولت یهودی در اسرائیل نخواهد بود و امروز این دست و پایی که می‌زنند به‌خاطر پی‌بردن به همین واقعیت است.



انتهای خبر /110

 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50823