به گفته وی، طرح جامع نگهداری و تعمیر گاردریلهای جادهای استان که ابتدای امسال آغاز شد، تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت و طی آن، بیش از ۴۰ هزار شاخه گاردریل به طول ۱۵۰ کیلومتر تعمیر و باز نصب میشود. بودجه پیشبینیشده برای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال بوده که از محل درآمدهای سازمان راهداری و حملونقل جادهای تأمین شده است.
پیشرفت ۹۰ درصدی طرح ایمنی جادهای قم
احمدی جبلی در توضیحی تکمیلی افزود: با اجرای مناسب طرح تاکنون، طی هفت ماه گذشته بیش از ۳۱ هزار شاخه گاردریل به طول ۱۱۸ کیلومتر در سطح جادههای استان نصب و تعمیر شده است که معادل ۹۰ درصد برنامهریزی این طرح است.
وی بیشترین میزان گاردریلهای تعمیر و باز نصبشده را مربوط به آزادراه قم - تهران و کمربندیهای استان دانست و افزود: محورهای مهم دیگری نظیر بزرگراههای راهجرد - سلفچگان، قم - اراک و قم - نیزار نیز سهم قابلتوجهی از تعمیرات گاردریل را به خود اختصاص دادهاند.
وی در خاتمه با اشاره به طرح "راه بخشنده" که هدف آن کاهش تعداد گاردریلهای نصبشده با اصلاح شیب و آرامسازی جادههاست، از همکاریهای مؤثر ادارات شهرستانی در اجرای این طرح قدردانی کرد و گفت: اجرای عملیات عمرانی و ایمنی جادهای، ضمن افزایش ایمنی، باعث کاهش نیاز به نصب گاردریلهای جدید میشود.
در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که ازجمله آنان میتوان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/51312 |