وی با بیان اینکه چارچوب نظام تعلیموتربیت، تمدنساز، ماندگار و غیرقابلتغییر است، اضافه کرد: سند بنیادین تحول آموزشوپرورش بر اساس این نگاه تدوین شده است که باید نسبت به تحقق کامل آن اهتمام وجود داشته باشد.
کاظمی با تأکید بر نقش مهم خانواده در نظام تعلیموتربیت، اظهار کرد: هم اکنون هشت میلیون دانشآموز پیش از ورود به دبستان وجود دارد که مسائل تربیتی آنها توسط خانوادهها شکل میگیرد.
وی با تأکید بر اینکه جایگاه حاکمیتی آموزشوپرورش نباید تضعیف شود، ابراز کرد: مشکلات کنونی نه از کمکاری آموزشوپرورش، بلکه از بیتوجهی به آن به وجود آمده است.
وزیر آموزشوپرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزشوپرورش زمانی محقق میشود که ساختار آموزشوپرورش و معماری تعلیموتربیت با نیازهای جامعه همراه و بههمپیوسته شود.
کاظمی با بیان اینکه هم اکنون بین نیازهای جامعه و ساختار آموزشوپرورش فاصله وجود دارد، اظهار کرد: برنامه درسی مدارس باید دانشآموز محور، محیط محور و منطبق با نیازهای جامعه، تدوین و اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه دانشگاه فرهنگیان، کیفیت نظام آموزشی، هوش مصنوعی و آسیبهای اجتماعی در کانون توجه این وزارتخانه در تدوین و اجرای برنامههای جاری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت افزایش همکاریهای مشترک بین حوزه علمیه و آموزشوپرورش افزود: وجود نیروی انسانی کارآمد و محتوای آموزشی و پژوهشی غنی، از ظرفیتهای مهم حوزه علمیه است که میتواند بر اجرای برنامههای آموزشوپرورش مؤثر باشد.
وی با ابراز رضایت از طرح امین در آموزشوپرورش گفت: در قالب این طرح بیش از ۱۴ هزار روحانی در مدارس کشور مشغول فعالیت هستند که در خصوص شکل اجرایی این طرح برخی چالشها احساس میشود.
علیرضا کاظمی وزیر آموزشوپرورش امروز سهشنبه در سفر به استان قم ضمن افتتاح یک مدرسه خبرساز، در جلسه ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزشوپرورش حضور یافت.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/51616 |