وی با بیان اینکه ۹۲ درصد مشاورهها حضوری و تنها هشت درصد بهصورت غیرحضوری بوده، اضافه کرد: ۶۵ درصد استفادهکنندگان از این خدمات را بیمهشدههای مرد و ۳۵ درصد را بیمهشدههای زن شامل میشوند.
وی ادامه داد: در حوزه مستمریها از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶ هزار و ۲۵۴ نفر از خدمات مشاورهای بهرهمند شدند که البته بیشترین مشکلات مطرح در این حوزه مربوط به بازنشستگی جانبازان، معلولان و میزان مستمری دریافتی بوده است.
وی افزود: بیشترین مسائل مطرح در این حوزه شامل بیمه از کارافتادگی، اختیاری، نقلوانتقالات بیمهای، غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری و حوادث ناشی از کار بوده است.
وی گفت: نحوه جمعآوری سوابق بیمهای و سوابق رانندگان، شرایط بیمهشدن، اعتراض به بدهی توسط کارفرما، درخواست انجام بازرسی و شرایط قراردادهای بیمهای از دیگر مشکلات مطرح بیمهشدهها در بخش مشاوره بوده است.
رئیس اداره ارتباطات مردمی تأمین اجتماعی قم یادآور شد: تعدادی از بیمهشدهها نیز تاکنون در زمینه مسائلی همچون امور درمانی، کمیسیونهای پزشکی و بیمه مکمل مستمریبگیران مورد مشاوره قرار گرفتهاند.
وی با اشاره به بهرهمندی ماهانه بیمهشدهها از خدمات مشاورهای، افزود: ماهانه به طور متوسط ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات مشاورهای تأمین اجتماعی در استان قم بهرهمند میشوند.
وی، هدف از ایجاد مراکز مشاورهای تأمین اجتماعی در شعب را آشنایی با قوانین تأمین اجتماعی، نحوه ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی، رفع مشکلات بیمهای و آگاهسازی مراجعان از حقوق و تکالیفشان در مقابل سازمان عنوان کرد.
جهانگیری گفت: حجم گسترده فعالیتها، تنوع در ارائه خدمات، افزایش تعهدات، بالارفتن میزان انتظارات بیمهشدهها، وجود تشکیلات کارفرمایی و کارگری سبب شده که ارائه خدمات به بیمهشدهها با حساسیت بیشتری دنبال شود.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/52016 |