printlogo


ساری: چرا کمبود تجهیزات سنگین عبور ازمشکلات سیل به دولت اعلام نمی‌شود؟
ساری: چرا کمبود تجهیزات سنگین عبور ازمشکلات سیل به دولت اعلام نمی‌شود؟
کد خبر: 6072
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: اگر ماشین آلات سنگین در سیلاب وجود ندارد و ستاد مدیریت بحران خوزستان در تامین آن مشکل دارد چرا در سفر رئیس جمهور به استان خوزستان و سفر معاون اول به آنها اعلام نکردید؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در نطق خود در صحن علنی گفت: متاسفانه ماشین آلات سنگین به اندازه کافی در سیلاب اخیر استان خوزستان وجود نداشته و ندارد در حالی که نیاز فعلی شهرهای کارون، اهواز، حمیدیه و باوی ماشین آلات سنگین است.

وی افزود: رهاسازی آب باید از آذرماه صورت می‌گرفت و بهتر است رئیس جمهور در این خصوص تحقیق کند که چرا این امر از اسفندماه اجرایی شده است ضمن اینکه خروجی آب به سمت تالاب هورالعظیم شادگان همچنان در برقرار نشده چرا که ماشین آلات سنگین وجود ندارد. 

نماینده مردم اهواز در مجلس اظهار داشت: اگر ماشین آلات سنگین در سیلاب وجود ندارد چرا در سفر رئیس جمهور به استان خوزستان و سفر معاون اول به آنها اعلام نکردید؟

وی گفت: در مجاورت تالاب هورالعظیم تاسیسات نفتی وجود دارد و وزیر نفت هم برای گسیل آب منعی ایجاد نکرده است ولی چرا ستاد بحران این اجازه را نمی‌دهد که آب به آن مناطق برود.

ساری تصریح کرد: شرکتی از هلند برای لایروبی به استان خوزستان آمد اما اجازه ندادند که عمق رودخانه را اندازه‌گیری کند. ضمن اینکه عده‌ای در تضعیف مجلس گام بر می‌دارند در حالیکه ایجاد سیل بند و لایروبی از وظایف وزارت کشور است در حالی که نمایندگان بارها در این خصوص اعتراض کرده اند. 

وی گفت: ستاد بحران استان خوزستان در مدیریت امکانات نتوانسته به میزان کافی تأمین کند و مواد غذایی را به مقدار لازم در نظر بگیرد. 

ساری تصریح کرد: در سال ۸۴ دبی رودخانه در اهواز 3400 متر مکعب در ثانیه بود در حالی که هم اکنون با این دبی ۲۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه و در حال لبریز شدن است که نشان دهنده میزان گل و لای است لذا رئیس‌جمهور باید باید دستور اعزام امکانات را بدهد. 

وی از نمایندگان مجلس خواست امکانات و تجهیزات لازم را به صورت خودجوش از حوزه‌های انتخابیه به سمت استان خوزستان گسیل کند.

ساری افزود: مردم استان خوزستان به دلیل عدم وجود امکانات و ارسال تسهیلات از سوی دولت جرأت نمی‌کنند از منازل و زمین‌های خود خارج شوند. 




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/6072