وی گفت: در کنار حفظ باغات باید فضاهای خالی شهر را به بوستان و فضای سبز تبدیل کنیم تا سرانههای فضای سبز در همه محلهها یکسان باشد.
فراهانی ترافیک را مهمترین معضل منطقه یک دانست و گفت: منطقه یک با وجود اینکه بیشترین سهم درآمدزایی در شهرداری تهران را دارد ولی ساکنان آن در آسایش به سر نمی برند لذا شایسته نیست که ساکنان این منطقه با مشکلات تردد و ترافیک آزار و اذیت شوند.
وی با اشاره به تلاشهای مستمر شهردار و همکاران ایشان در منطقه یک در راستای لایروبی و پاکسازی رود درهها و مسیل های این منطقه گفت: اقدامات مستمر مدیریت شهری این منطقه توانست با وجود افزایش دبی آب در رودخانه هایی چون دربند از رخداد سیل جلوگیری کند چرا که حجم آب رودخانه ها 35 درصد بالاتر از حجم آبی شده بود که در سال 66 منجر به حادثه سیل تجریش شده بود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران از همه شورایاری های محلات منطقه یک در کمک به سیل زدگان تشکر کرد و گفت: این منطقه سرآمد کمک به سیل زدگان بود و شهرداری تهران اولین گروه امدادی را به مناطق سیل زده در همان روزهای اول حادثه اعزام کرد و تا کنون بیش از 2 میلیارد تومان مبالغ نقدی و نزدیک به 10 خاور اجناس و کمک های مردمی به مناطق سیلزده ارسال شده است.
وی جذب و مشارکت سرمایه گذاران و شهروندان را برای توسعه پروژه های منطقه ای و محله ای الزام آورد دانست و گفت: امسال بالغ بر 350 میلیارد تومان بودجه برای منطقه یک مصوب شد تا بتوانیم پروژه های این منطقه را پیش ببریم.
مُدهای جدید حمل و نقلی الگوی جدید گردشگری
موسوی شهردار منطقه یک نیز با تاکید بر توسعه ظرفیت های گردشگری در منطقه یک گفت: مُدهای جدید حمل و نقلی بعنوان یک الگوی جدید در مسیرهای کوتاه و گردشگری میتواند علاوه بر افزایش استقبال عموم شهروندان مورد توجه کارشناسان ترافیکی هم قرار بگیرد.
وی با اشاره به ایجاد یک پایانه گردشگری در غرب منطقه در کنار نمایشگاه بین المللی گفت: با مشارکت مجموعه ورزشی ـ تفریحی توچال و نمایشگاه بین المللی میتوان پارکینگ گردشگری را در کنار نمایشگاه بین المللی ایجاد و این فاصله یک الی دو کیلومتری از بلوار دانشجو تا توچال را با یک مُد جدید حمل و نقلی مانند منوریل، ال آر تی و حتی تله کابین و.... وصل کرد.
موسوی افزود: با مدیریت مجموعه های توچال، دربند و اردوگاه شهید باهنر نیز برای توسعه گردشگری منطقه مذاکره کرده ایم و آنها آماده سرمایه گذاری هستند که امیدواریم با حمایت شورای اسلامی شهر تهران بتوانیم در این مسیر قدم موثری برداریم.
وی افزود: با اتصال خط 1 و 3 مترو به یکدیگر که منجر به خروج قسمت شرقی منطقه از بن بست ترافیکی می شود و ایجاد ایستگاههایی در محلههای پر تردد چون چیذر و امتداد خط 1 به سمت ولیعصر(عج) و ایجاد ایستگاه باغ فردوس می توان ترافیک را در بخش غربی نیز کاهش داد.
شهردار منطقه یک در ادامه به بررسی درخواست های شورایاران از جمله لکه گیری و آسفالت معابر، ایجاد ایستگاه آتش نشانی در برخی محله ها از جمله قیطریه، بازگشایی معبری در اوین، آسفالت بلوار 35 متری شهید افتخاری در بخش های زیرسازی شده و ... پرداخت.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/6892 |