او در این باره توضیح داد: مثلا در تلویزیون تبلیغ میشود که با مالیدن پمادی بر سر رنگ مو تغییر کرده و یا از ریزش مو جلوگیری به عمل میآید یا این که فلان پماد چروک صورت را از بین میبرد. مردم هم با این تبلیغ این پماد را خریداری کرده و در نهایت هیچ اتفاقی رخ نمیدهد. درست است که این پمادها ضرر ندارد، اما این تبلیغات باعث انحراف مردم میشود که اگر آنها چنین داروی بی خاصیتی را مصرف نمیکردند شاید داروی موثرتر را به صورت قانونی تهیه کرده و مشکلشان حل میشد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش خاطر نشان کرد: رییس سازمان نظام پزشکی در کمیسیون بهداشت این گلایه را مطرح کرد که علیرغم اعلام به سازمان صدا و سیما توجهی به این موضوعات نشده است و ما معتقد هستیم که باید سازمان صدا و سیما به طور معمول قبل از تبلیغ هر نوع مواد آرایشی و بهداشتی مرتبط با سلامت مردم استعلام لازم را از وزارت بهداشت دریافت کند که در صورت تایید در تلویزیون تبلیغ پخش شود. ما قطعا در این باره مکاتبات لازم را با سازمان صدا و سیما خواهیم کرد و تاکید میکنیم که نظر وزارت بهداشت قبل از پخش هر نوع تبلیغ پخش شود.
عابدی ادامه داد: این یک کار ساده است که باید از مرجع مربوطه قبل از تبلیغ کالایی استعلام لازم گرفته شود. این موضوع محدود به وزارت بهداشت هم نمیشود. مثلا اگر سازمان صدا و سیما تبلیغ «سردوش» برای افزایش فشار آب را میکند باید قبل از آن از وزارت نیرو تاییدیه بگیرد چون روند غیر از این تنها حیثیت سازمان صدا و سیما را زیر سوال میبرد.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/8865 |