یادداشت؛
قم قطب تولید موتورسیکلت در کشور است؛ اما متأسفانه تصادفات منجر به فوت این امتیاز بزرگ اقتصادی قم را به حاشیه برده و شهروندان از موتورسیکلت بیشتر مرگومیر در ذهنشان تداعی میشود.
رئیس پلیس راهور استان قم مطرح کرد:
رئیس پلیس راهور استان قم گفت: بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در شهر قم تردد میکنند که این مسئله موجب بهوجودآمدن مسائل و مشکلات مختلف ترافیکی شده است.
رئیس پلیس راهور استان قم در گفتگو با قم فردا خبر داد؛
رئیس پلیس راهوراستان با اشاره به اینکه انواع طرح های ترخیص موتور سیکلت های توقیفی در پارکینگ ها اجرا شده است گفت:متاسفانه۸هزار موتورسیکلت توقیفی بلاتکلیف درپارکینگ ها وجوددارندکه مالکان آنهابرای ترخیص مراجعه نکردندوبه زودی این موتورسیکلت ها برای اسقاط به مزایده گذاشته شده واز چرخه ترافیک خارج میشوند
قم فردا گزارش می دهد؛
متأسفانه تصور غلطی در جامعه وجود دارد که اگر خودروی با موتورسیکلت تصادف کند همواره مقصر است و باید خسارت از جمله دیه جرح و فوت را به موتور سیکلت سواران پرداخت کنند و این تصور غلط باعث شده بسیاری از موتورسواران قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با اشاره به افزایش۸درصدی فوت عابرین پیاده نسبت به سال قبل، گفت: علت۳۵درصد تصادفات عدم توجه به جلو و بعد از آن تغییر ناگهانی مسیر است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم از اجرای طرح ترخیص فوق العاده خودرو و موتور سیکلت توقیفی در قم خبر داد.
قم فردا گزارش میدهد؛
سال هاست که مرگ جوانان با موتور سیکلت این ارابه مرگ تیتر هر روز خبرهای قم است متاسفانه آنطور که باید نحوه استفاده از موتورسیکلت توسط خانواده ها به جوانان آموزش داده نشده است.
دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت کشور:
دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت کشور بیان کرد: ۶۵ درصد موتورسیکلت مورد نیاز بازار در داخل تولید و حدود ۳۵ درصد از راه واردات تامین میشود.
خراسان نوشت: عصر پنجشنبه پانزدهم شهریور گذشته طلبه جوان مشهدی که حدود 27سال سن داشت سوار بر یک دستگاه خودروی پیکان در کوچه باغ عنبر در حال حرکت بود که موتورسواری به بهانه پرسیدن یک سوال او را متوقف کرد.