قم فردا گزارش می‌دهد؛

حمایت مراجع، علما و اساتید از طرح نور

با اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) در کشور مراجع، علما، اساتید و مردم حمایت خود از این طرح را اعلام و خواستار برخورد قاطع با کشف حجاب و ناامنی اخلاقی صورت‌گرفته در کشور شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» پس از انقلاب اسلامی ایران، حجاب تبدیل به یک ماده‌قانونی شد و این موضوع فراموش شده در دین اسلام احیا شد. حجاب حکم خدا است و به نظر شخصی ما برنمی‌گردد. حجاب یک قانون است و ما هم باید قانون را رعایت کنیم.
از نگاه اسلام حجاب برای مصونیت افراد توصیه شده است و نه برای بستن دست‌وپا و حبس‌کردن زنان، حجاب گفتار و رفتار افراد را جهت می‌دهد و حیا را به وجود می‌آورد. اگر در جامعه‌ای بی‌حجابی و بی‌بندوباری رواج پیدا کرد و حیا از بین برود باید منتظر سقوط و انحطاط جامعه بود که منجر به انحلال خانواده‌ها و در نهایت انحلال جامعه می‌شود.
از سال گذشته برای اجرای قانون حجاب در کشور و همچنین برای برخورد با آن یک درصد هنجارشکنانی که امنیت اخلاقی کشور را به خطر می‌اندازند، طرح نور مطرح و در کشور اجرا شد. هر چند در ابتدا در خصوص این طرح همان‌طور که انتظار می‌رفت شبهه‌ها و نظرات مختلفی از سوی برخی از همین هنجارشکنان و برخی از مردم که ناخواسته در دام این افراد سودجو افتاده بودند مطرح شد؛ اما با وجود تمام این مسائل بیشتر مردم از اجرای این طرح ابراز رضایت کرده و حمایت خود را از آن اعلام کردند.

در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
از همین رو آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی از اقدامات سردار رادان و فراجا در موضوع حجاب قدردانی کرد.
متن پیام قدردانی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور به این شرح زیر است:
عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می‌کشید، خصوصاً این طرح نور را که همت کردید.
ان‌شاءالله باقوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه‌سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و ان‌شاءالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور»
همچنین بیش از یک هزار استاد حوزه علمیه قم در حمایت از طرح نور بیانیه‌ای را منتشر کردند.
متن بیانیه بدین شرح است:
مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»:
همین مسئله امنیت اخلاقی که این روزها نیروهای انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله جنجال می‌کنند؛ ولی به این جنجال‌ها نباید توجه بکنند، باید ببینند تکلیف چیست آن را انجام بدهند. (۰۹/۰۴/۱۳۸۶)
تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تقدیر از وزارت محترم کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) و برخورد قاطع با کشف حجاب و ناامنی اخلاقی در جامعه ضمن حمایت از مجریان این طرح بابرکت خواستار است تا با شناخت هرچه بهتر محورهای جنگ ترکیبی دشمن و به‌کارگیری برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه‌انگیزی‌ها، در اجرای کامل، فراگیر و مستمر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و به‌دوراز هرگونه اعمال سلیقه مر قانون را اجرا نمایند.
حجاب، یکی از ارزش‌های اصلی جامعه اسلامی است
بی‌شک حجاب، یکی از ارزش‌های اصلی جامعه اسلامی است که تأثیرات مختلفی در زندگی دارد و تأمل در دستورهای دینی، به‌ویژه در نظام تربیتی و روانی شناختی اسلام، نشان می‌دهد که هدف نهایی این مکتب، تربیت انسان‌های کامل، سالم، مفید و عاری از هرگونه ناهنجاری‌های روانی و رفتاری است و طرح نور در این راستا قرارداد تا این ارزش‌ها فراموش نشود.
این در حالی است در یکی از اطلاعیه‌های فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور" (عفاف و حجاب) آمده است: در زمان و زمانه‌ای که جریان‌هایِ رسانه‌ایِ بَدخواهِ ملتِ ایران به دنبال اختلاف‌افکنی و دوقطبی‌سازی جامعه با اجرایِ" طرحِ نور" بودند؛ مردمِ عزیز و نخبگانِ فهیم با اِدراکی قابل‌ستایش در کنارِ پلیسِ قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامتِ بانویِ ایرانی حفظ شود. برای‌آنکه افکار عمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناختِ بیشتری از دلایلِ فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طیِ روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهایِ تبهکارِ سازمان‌یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارتِ جنسی، پورنوگرافی و… داشته‌اند منتشر خواهد شد.

بی‌شک کارکردهای عفاف و حجاب در جامعه بی‌شمار است که از جمله بارزترین آن‌ها این است که حجاب، عامل رشد شخصیت یک انسان است. از سویی حجاب و پایبندی به اصول اخلاق انسانی، یکی از ضروری‌ترین نیازهای بشریت در رسیدن به‌سلامت روانی، اخلاق و پایبندی به اصول آن است. همین مسئله باعث حساسیت دشمن بر روی مقوله حجاب و عفاف در کشور و برنامه‌ریزی دراین‌خصوص و اجرای برنامه‌های هنجارشکنانه شده است.
دشمنان به دنبال حیا زدایی هستند
از همین رو آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار با سردار رادان، فرمانده انتظامی کشور با اشاره به اجرای طرح نور اظهار داشت: شروع طرح نور امیدهایی را برای جامعه متدین ایجاد کرده است.
وی گفت: جامعه مدرسین همواره تلاش کرده تا احکام نورانی اسلام در جامعه اجرا شود و با حرکت انقلاب تحولی در کشور و جهان پدیدار نماید.
رئیس جامعه مدرسین افزود: دشمنان در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی، سایبری، اقتصادی و فرهنگی با تمام توان در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفتند؛ ولی از آن جا که این انقلاب ریشه الهی دارد، ۴۵ سال در برابر این توطئه‌ها سرافراز و سربلند ایستاد.
وی ابراز داشت: نیروی انتظامی که مسئول نظم و امنیت جامعه است در اجرای طرح نور از حجاب و عفاف در جامعه صیانت شود.
امام‌جمعه قم با اشاره به تلاش‌های دشمنان در نهادینه‌سازی پدیده بی‌حجابی در جامعه خاطرنشان کرد: این عرصه جدیدی که دشمنان طراحی آن را بر عهده گرفته‌اند، حیا زدایی در جامعه است.

موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
از طرفی سردار احمدرضا رادان در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه دشمنان در یک طراحی دقیق حجاب زنان و دختران را نشانه گرفته‌اند، اظهار داشت: موضوع حجاب و عفاف از برنامه‌های دشمنان علیه جامعه ما و مقابله جبهه کفر در برابر جبهه حق است که در صورت برنده‌شدن هر یک، شرایط تعیین‌کننده خواهد بود.
وی ادامه داد: در طی این سال‌ها رهبر معظم انقلاب بر موضوع شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره داشتند که متأسفانه برای این موضوعات تلاشی صورت نگرفت و تلاش‌های صورت‌گرفته نیز کافی نبوده و بسیاری فقط شنونده این بیانات بوده‌اند.
فرمانده فراجا بیان کرد: یکی از چالش‌ها در حوزه امنیت اخلاقی، نبود گفتمان واحد در بین دستگاه‌ها و نهادها است و از سویی دیگر در لایحه حجاب و عفاف نیز ابهاماتی وجود دارد.
وی اضافه کرد: هزینه پایین جرم بی‌حجابی و اظهارت ضدونقیض برخی افراد مسئول و همچنین کمبود اعتبارات و امکانات مورد نیز از دیگر چالش‌های حوزه مقابله با بی‌حجابی و هنجارشکنی در کشور است.

بی‌تردید اگر زنان و دختران جامعه، متین و موقر باشند و با پوشش مناسب ظاهر شوند، همسران و خانواده‌های آن‌ها و دیگر افراد جامعه از آرامش روانی برخوردار خواهند بود و مهم‌ترین دلیل بر پوشش زن، حضور عفیفانه او در اجتماع است تا سلامت روانی خود و جامعه را پی‌ریزی کرده و پیش‌گرفتن راه اعتدال و عدول‌نکردن از اصول، تضمین سلامت روانی جامعه خواهد بود.



انتهای پیام/160


http://javaneparsi.ir/48542
اخبار مرتبط

نظرات شما