در سایه‌ای کم‌کاری خانه مطبوعات قم؛

پایمال‌شدن حق‌وحقوق ۱۷ خبرنگار قمی

۱۷ نفر از خبرنگاران قمی سال گذشته با وجود تکمیل بودن پرونده خبرنگاری خودشان نتوانستند هدیه ریاست جمهوری را دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ۱۷ مرداد سال گذشته بود که رئیس جمهور در مراسم اختتامیه جشنواره ملی رسانه‌های ایران از اهدای هدیه دو میلیون تومانی به خبرنگاران در سراسر کشور خبر داد.

مرجع واریز این هدیه سامانه جامع رسانه‌های کشور بود که همه خبرنگاران با تغییرات ایجاد شده در آن باید اقدام به ثبت اثر می‌کردند تا با گرفتن امتیاز لازم از این هدیه بهره‌مند شوند.
نکته اصلی در همین‌جاست که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در ماه‌های ابتدایی سال گذشته اطلاعیه ای مبنی بر تکمیل پرونده خبرنگاری صادر کرده بود که متأسفانه این اطلاعیه از کانال‌های رسمی خانه مطبوعات قم منتشر نشد.
بااین‌وجود و بعد از واریز هدیه ریاست‌جمهوری به خبرنگاران بار دیگر معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد مهلتی را برای تکمیل پرونده در اختیار خبرنگاران قرار داد که در این همین مهلت قانونی بیش از ۴۵ خبرنگار قمی اقدام به تکمیل پرونده در سامانه کردند که از این میان به ۱۷ نفر آن‌ها با وجودداشتن نظم پرونده بالای ۸۵ درصد هدیه ریاست جمهوری واریز نشد.
در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران قمی خبرنگار ما این موضوع را از هر دو نماینده پیگیری و قول مساعد داده شد که این هدیه به‌حساب خبرنگاران واریز خواهد شد که در نهایت با وجود مستندات زیر و پیگیری‌های صورت‌گرفته این هدیه واریز نشد.



در این میان انتظار می‌رفت که این پیگیری نه از سوی خبرنگار ما بلکه از سوی خانه مطبوعات استان قم صورت می‌گرفت.
اما قصه زمانی دردآور می‌شود که در جلسه‌ای که فرشاد مهدی‌پور معاون رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دی‌ماه سال گذشته در قم داشت این سؤال از سوی خبرنگار ما از وی پرسیده شد که چرا هدیه ریاست‌جمهوری به برخی از خبرنگاران قمی داده نشده که وی در پاسخ به استعلام گرفته شده از سامانه وزارت ارشاد استناد کرد.
سامانه‌ای که پر از اشکال بوده و بارها خطاهای مکرری در آن مشاهده شده است.
سؤال اصلی اینجاست که چرا در این سفر خانه مطبوعات حق‌وحقوق این خبرنگاران را مطالبه نکرد.
به‌هرحال در همان ۲۰ مرداد ماه سال گذشته تمامی پرونده های این خبرنگاران بالای ۸۵ درصد تکمیل بوده و این کم کاری خانه مطبوعات بوده که نتوانسته از حق و حقوق آن ها دفاع کند.


انتهای پیام/110


منبع:قم فوری
گالری عکس
http://javaneparsi.ir/48562
اخبار مرتبط

نظرات شما