هم‌زمان با سفر استانی رئیس‌جمهور؛

وزیر صمت طرح توسعه ۲ واحد صنعتی را در قم افتتاح کرد

همزمان با سفر استانی رییس جمهور، روز پنجشنبه وزیر صنعت، معدن و تجارت طرح توسعه ۲ واحد صنعتی را در قم با سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریال بهره برداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، عباس علی‌آبادی در جریان سفر استانی رئیس‌جمهور و هیأت دولت به قم ۲ طرح صنعتی را افتتاح و از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه این استان دیدن کرد.
وی در حاشیه این بازدید گفت: ‌ افتخار ما ایرانیان است که میزبان یک امام و یک خواهر امام (حضرت معصومه علیهماالسلام) هستیم و امیدواریم بتوانیم معرفت لازم را برای درک جایگاه آنان داشته باشیم.
وزیر صمت افزود: بدیهی است که ایران باید صنعتی شود و استان قم نیز به نوبه خود ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صنعتی‌شدن دارد و دو عامل وسعت مناسب و جمعیت فراوان، زمینه بسیار خوبی برای توسعه صنعتی این استان فراهم کرده است.
علی‌آبادی گفت: ‌ قم ظرفیت‌های بسیار مناسبی در زمینه توسعه صنعتی دارد و ما تلاش می‌کنیم که هر چه بیشتر فعال شود.
وی افزود: باید این ظرفیت‌ها و بهره‌وری صنایع در قم را به حداکثر برسانیم و سازوکار این امر نیز صنعتی‌سازی است. در این راستا ما در استان صنایعی را دنبال می‌کنیم که بتواند بیشترین بهره‌وری و حداکثر ارزش‌افزوده را داشته باشد.
وزیر صمت با اشاره به بازدید خود از چندین واحد صنعتی، افتتاح طرح توسعه ۲ واحد صنعتی و یک کلنگ‌زنی در این شهرک صنعتی گفت: تلاش ما این است که برنامه را برای توسعه صنایع پایین‌دست این صنایع تدارک ببینیم؛ مثلاً در مورد واحد نخ‌ریسی که طرح توسعه آن امروز افتتاح شد، باید بتوانیم برای تکمیل چرخه این صنعت در قم، واحدهای تولید پارچه و لباس هم داشته باشیم و استان قم این ظرفیت‌ها را دارد.
وی گفت: باتوجه‌به سابقه نساجی به‌ویژه بافت فرش در قم که بهترین فرش‌ها را در تراز جهانی تولید می‌کند، این استان در تولید پارچه هم می‌تواند موفق باشد.
علی‌آبادی با اشاره به تأکید دولت بر پیگیری و اجرای مصوبات پیشین گفت که وزارت صمت ثابت کرده است که در این زمینه کارهای لازم را انجام داده است.
علی‌آبادی گفت: در این راستا بیش از ۸۰ درصد مصوبات سفرهای استانی انجام شده و بقیه نیز در حال پیگیری است و هیچ تصمیمی روی زمین نخواهد ماند.
وزیر صمت در بازدید امروز خود از شهرک صنعتی شکوهیه قم طرح توسعه واحدهای صنعتی تاراریس و وایا باتری با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال را افتتاح کرد.
این طرح‌های صنعتی برای یک هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
وزیر صمت در دومین سفر استانی رئیس‌جمهور و اعضای دولت به قم، آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کند.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ وارد قم شد. این پانزدهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور است.
دیدار و گفت‌وگو با شماری از علما و مراجع تقلید، افتتاح چندین طرح عمرانی، بررسی مهم‌ترین مسائل استان قم و پیگیری چگونگی اجرای مصوبات سفر دور نخست سفر از برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در سفر به استان قم است.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/48730
اخبار مرتبط

نظرات شما