به مناسبت ۲۰ اردیبهشت روز گل و گلاب؛

جشنواره گل محمدی با حضور مسئولان برگزار شد

در راستای اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر؛ در الگوی کشت قم توسعه کشت گل محمدی به لحاظ تأمین نیاز داخل و کمک به اقتصاد خانوار تأثیر بسزایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از روابط‌عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم، به مناسبت ۲۰ اردیبهشت روز گل و گلاب جشنواره گل محمدی با حضور مسعود ترابی رئیس مرکز و جمعی از مدیران و کارشناسان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، سازمان جهاد کشاورزی و فعالین حوزه کشاورزی در مورخ ۱۸/۲/۱۴۰۳ در مزرعه آقای امینی در منطقه کازرون از توابع شهرستان جعفرآباد قم برگزار شد.
 اهمیت توسعه کشت گیاهان کم آب بر در الگوی کشت استان قم، مزایای توسعه کشت گیاهان داروی و گل محمدی به لحاظ تأمین و نیاز داخل و کمک به اقتصاد خانوار روستایی و ایجاد اشتغال پایدار برخی از موارد مورد تأکید دکتر ترابی در این جشنواره یک‌روزه بود.
 در بخش دیگری از جشنواره گل و گلاب، حاضران از مراحل برداشت گل محمدی، آماده‌سازی و عمل‌آوری گلاب در مزرعه امینی بازدید کردند.
شایان‌ذکر است؛ هم‌زمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور، برداشت این محصول در قم نیز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت حدود هزار تن گل محمدی از مزارع استان قم برداشت شود.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/48734
اخبار مرتبط

نظرات شما