رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست:

تالاب‌های قم دارای ظرفیت بسیار ارزشمندی در کشور است

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره بااهمیت تالاب‌های قم گفت: تالاب‌های قم به لحاظ زیست‌محیطی ظرفیت بسیار ارزشمندی در مرکز کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی سلاجقه در جریان دور دوم سفر استانی رئیس‌جمهور و هیأت دولت به قم، در بازدید از تالاب حوض‌سلطان اظهار کرد: این تالاب به لحاظ زیست‌محیطی و نقش بسیار مهم در کنترل کانون‌های گردوغبار دارای جایگاه ویژه‌ای در مرکز کشور است.
وی با اشاره به اهتمام دولت بر رفع مشکلات زیست‌محیطی دریاچه نمک، تخصیص حقابه‌های زیست‌محیطی استان قم و اقدامات مؤثر دیگر در این حوزه، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باید بر اساس وظایف و تکالیف ابلاغی در راستای بهبود وضعیت تالاب‌ها اقدام کنند.
وی ظرفیت عظیم گردشگری در تالاب حوض‌سلطان را نیز موردتوجه قرارداد و گفت: این زیستگاه‌ها متعلق به همه مردم ایران است و باید آیین‌نامه مشخص برای حفظ و حراست از طبیعت و محیط‌زیست منطقه تدوین شود.
سلاجقه همچنین با حضور در پاسگاه محیط‌بانی حوض‌سلطان با جمعی از محیط‌بانان استان قم دیدار و پس از شنیدن درخواست‌ها و مشکلات آنان بر رسیدگی به نیاز‌ها و بهبود وضعیت معیشتی محیط‌بانان تأکید کرد.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/48739
اخبار مرتبط

نظرات شما