رئیس انجمن داروسازان قم خبر داد:

طلب ۴۰۰ میلیاردتومانی داروخانه‌های قم از سازمان‌های بیمه‌گر

رئیس انجمن داروسازان قم گفت: داروخانه‌های این استان ۴۰۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر طلب دارند که ۶۰ درصد این مطالبات مربوط به بیمه تأمین اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» علی‌اصغر اکرمی با اشاره به مشکلات داروخانه‌های قم، افزود: در حال حاضر ۱۶۵ باب داروخانه در استان قم فعال است که با وجود همه مشکلات سعی کرده‌ایم مشکلات کمتر به مردم منتقل شود.

 وی اضافه کرد: داروخانه‌های استان با مشکلاتی از جمله نحوه توزیع دارو، تحمیل سبدهای دارویی و همچنین خریدهای نقدی از شرکت‌های دارویی مواجه هستند که حتی برخی همکاران با اخذ وام بانکی مجبور هستند دارو خریداری کنند.

 وی گفت: یکی از مشکلاتی که داروخانه‌ها را آزار می‌دهد، بدهی‌های انباشته سازمان‌های بیمه‌گر به‌خصوص بیمه تأمین اجتماعی به داروخانه‌هاست که با وجود نص صریح قانون که بیمه‌ها را مکلف کرده مطالبات داروخانه‌ها حداکثر تا یک ماه پس از تحویل اسناد پرداخت شود، این الزام قانونی انجام نمی‌شود.

 اکرمی بیان کرد: در حال حاضر مطالبه داروخانه‌های استان از سازمان‌های بیمه‌گر پایه و شرکت‌های بیمه مکمل بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است که ۶۰ درصد این مطالبات مربوط به سازمان تأمین اجتماعی است و آخرین پرداخت سازمان تأمین اجتماعی مربوط آذرماه ۱۴۰۲ است.

 وی افزود: ما دعاوی حقوقی خود را آغاز کرده‌ایم که بتوانیم مطالبات را پس بگیریم، اما انتظار داریم که سازمان‌های بیمه‌گر نیز با ما همکاری نمایند تا دچار مشکلات نشویم.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/48786
اخبار مرتبط

نظرات شما