مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم خبر داد:

 خریداری بیش از ۱۶ هزار تُن گندم به‌صورت تضمینی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: در جریان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان تا پایان خردادماه، بیش از ۱۶ هزار تُن محصول از گندم‌کاران خریداری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سعید محمدی بیان داشت: در همین رابطه ۱۶ هزار و ۷۵ تُن گندم کشاورزان استان در قالب یک هزار و ۹۵۱ محموله در ۲ مرکز سیلوی ملکی شهید نخعی و همچنین مرکز خرید شرکت‌تعاونی جعفرآباد قم به‌صورت تضمینی خریداری شد.

 وی افزود: تمامی محموله‌های گندم وارد شده به مراکز خرید استان با درنظرگرفتن استانداردهای کیفی موردنظر بررسی می‌شوند و در محیط نگهداری نیز همه شرایط برای حفظ کیفیت گندم‌ها فراهم است و دراین‌خصوص ارزیابی‌های لازم به‌صورت مستمر توسط کارشناسان گروه کنترل کیفیت صورت می‌گیرد.

 گفتنی است باتوجه‌به برآوردی که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده سطح زیرکشت گندم ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این میزان پنج هزار و ۴۰۰ هکتار گندم آبی و یک هزار و ۱۰۰ هکتار گندم دیم است. در همین رابطه پیش‌بینی می‌شود که ۲۲ هزار تُن گندم در قم تولید شود.

 اطلاعات بانکی کشاورزانی که محصول خود را به مراکز خرید تضمینی گندم استان تحویل داده‌اند به‌صورت روزانه بارگذاری می‌شود تا در اولین فرصتی که تأمین اعتبار انجام شد، مبلغ موردنظر به گندم‌کاران پرداخت شود.

 امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.

 گندم موردنیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰ هزارتنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم - سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

 آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند بامهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به‌نحوی‌که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان‌های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.

 به‌طورکلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان‌های موردعلاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/49323
اخبار مرتبط

نظرات شما