مدیرعامل شرکت گاز استان قم خبر داد:

اجرای ۳۲۱ کیلومتر خطوط گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان قم از گازرسانی با بیان اینکه برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق شهری استان ۹۰.۵ درصد و در مناطق روستایی نیز ۹۹.۳ درصد است، گفت: ۳۲۱ کیلومتر خطوط گاز طبیعی در استان طی یک هزار روز دولت شهید رئیسی اجرا شده است.

مرتضی خوش‌لهجه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اظهار کرد: شهر قاهان و روستاهای قره‌سو، فتح‌آباد، شوراب، طرلاب و صفرآباد مناطقی هستند که پس از استقرار دولت سیزدهم در قم از نعمت استفاده از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه استان قم از جمله استان‌هایی است که هم‌اکنون در منطقه سبز گازرسانی قرار دارد، تصریح کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق شهری استان ۹۰.۵ درصد و در مناطق روستایی نیز ۹۹.۳ درصد است.

خوش‌لهجه با بیان اینکه تمامی روستاهای استان که از لحاظ قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی مشمول گازرسانی می‌شوند از این نعمت برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: این چند دهم درصد باقی‌مانده نیز به دلیل توسعه مناطق شهری و روستایی است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای ۳۲۱ کیلومتر خطوط گاز طبیعی در استان طی یک هزار روز گذشته، گفت: از این تعداد ۱۷۱ کیلومتر متعلق به مناطق شهری و ۱۵۰ کیلومتر نیز متعلق به مناطق روستایی استان است.

خوش‌لهجه تعداد مشترکین جذب شده در استان قم طی همین بازه زمانی را ۲۳ هزار و ۸۴۸ مشترک عنوان کرد و سپس افزود: از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۰۰ مشترک متعلق به مناطق شهری و سه هزار و ۳۴۸ مشترک نیز متعلق به مناطق روستایی استان است.

وی همچنین آمار علمک‌های نصب شده در استان پس از استقرار دولت سیزدهم را موردتوجه قرار داد و در ادامه بیان کرد: در این بازه زمانی پنج هزار و ۳۱۷ علمک در استان نصب شد که سه هزار و ۵۸۷ عدد آن در مناطق شهری و یک هزار ۷۳۰ مورد آن نیز در مناطق روستایی استان بوده است.

خوش‌لهجه اضافه کرد: در دولت سیزدهم به بحث گازرسانی توجه ویژه‌ای شد که این اقدامات مرهون نگاه شهید والامقام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و حمایت‌ها و پیگیری‌های آقای دکتر اوجی، وزیر محترم نفت است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گازرسانی به صنایع و واحدهای صنعتی و کشاورزی را در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری توصیف کرد و در این باره توضیح داد: گاز طبیعی سوختی ارزان و درعین‌حال پاک به‌حساب می‌آید و به همین خاطر استفاده از این سوخت در صنعت، موجب رونق تولید است.

خوش‌لهجه با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۷۶ مشترک در بخش صنعت جذب شد، ابراز کرد: از این تعداد مشترک صنعتی، ۷۲ مشترک عمده و ۱۰۴ مشترک نیز در شمار مشترکین جزء به‌حساب می‌آیند.
وی با بیان اینکه تمامی ۱۷ ناحیه صنعتی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، ادامه داد: بر اساس داده‌های موجود، شرکت گاز استان قم در سال‌های اخیر زمینه‌ساز اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شده‌ است که این موجب افتخارآفرینی برای استان است.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49378
اخبار مرتبط

نظرات شما