مسئول روابط‌عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم مطرح کرد:

شرکت خدمات حمایتی ، یاری گر کشاورزان برای تولید گندم

مسئول روابط‌عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم با ارائه یارانه کود و سبد کودی کامل، نقش مهمی در حمایت از کشاورزان استان و تولید پایدار گندم ایفا می‌کند.

مسعود براتی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه از کشاورزان گندم‌کار قمی، اظهار داشت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، همواره در تلاش بوده است تا با تأمین و توزیع بموقع نهاده‌های کودهای پایه کشاورزی، و ترویج دانش فنی مصرف این نهاده‌ها به کشاورزان ایرانی، در مسیر تولید پایدار گندم یاری رساند.
وی ادامه داد: در سالی که گذشت، به مدد همت و تلاش بی‌وقفه کشاورزان و حمایت‌های دولت، با تأمین بموقع و توزیع گسترده و مصرف قابل‌توجه کودهای پایه کشاورزی، شاهد خودکفایی در تولید گندم بودیم که این دستاورد بزرگ، مرهون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه همه دست‌اندرکاران این زنجیره است.
مسئول روابط‌عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم افزود: همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند منجر به افزایش کمی و کیفی انواع محصولات کشاورزی شود، بهبود تغذیه گیاهی است. هر چقدر تغذیه گیاهی بهتر و هدفمندتر انجام شود، نتیجه حاصل از آن در بهبود کمی و کیفی محصول آن بهتر خواهد بود. در بحث تغذیه گیاهی، یکی از آیتم‌های مهم و تأثیرگذار، مصرفی مکفی و متعادل انواع کودهای شیمیایی بخصوص کودهای فسفاته و پتاسه است.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به شرایط خاصی که  استان به لحاظ تنش‌های آب‌وهوایی دارد، تغذیه گیاهی اهمیت پیدا می‌کند و باید به آن توجه ویژه‌ای شود. ما در سه سال گذشته با اقدامات ترویجی که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان انجام دادیم و با تدارک و فراهم نمودن سبد کودی کامل حدود ۱۶ هزار تن انواع کودهای پتاسه و فسفاته ازطریق شبکه رسمی توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سطح استان (کارگزاری‌های توزیع نهاده‌های کشاورزی) توزیع و در بخش کشاورزی استان مصرف گردید، و درنتیجه توانستیم عدد بسیار خوبی از مصرف ترکیب مناسب کودها را داشته باشیم. این اقدامات باعث شد که استان قم در سال‌های اخیر رتبه برتر در مصرف بهینه و متعادل و ترکیب مناسب کودی در سطح کشور را به دست آورد.
براتی در ادامه با اشاره به تعهد به توسعه پایدار کشاورزی در استان قم، ابراز داشت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم در کنار حمایت از کشاورزان، به توسعه پایدار کشاورزی در استان نیز توجه دارد.
وی افزود: این شرکت از روش‌های کشاورزی پایدار مانند کشت کم خاک‌ورزی، استفاده از کودهای آلی و آبیاری بهینه حمایت می‌کند. این روش‌ها به حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست کمک می‌کنند.
مسئول روابط‌عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم در انتها عنوان کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم با ارائه خدمات متنوع و هدفمند، به‌عنوان یاریگر کشاورزان استان در مسیر تولید پایدار گندم و خودکفائی کشور عمل می‌کند. تعهد این شرکت به توسعه پایدار کشاورزی، نویدبخش آینده‌ای روشن برای بخش کشاورزی استان قم و ایران است.


انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/48796
اخبار مرتبط

نظرات شما