مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی:

نمایشگاه محصولات واحدهای صنعتی در شکوهیه توسعه می‌یابد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: توسعه نمایشگاه محصولات تولیدی کارخانه‌های قم در شهرک صنعتی شکوهیه استان با همکاری اتاق بازرگانی به‌منظور فرهنگ‌سازی الگوی مصرف کالای ایرانی، در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» وحید آشتیانی با اشاره به تأثیر به سزای نمایشگاه ویترین محصولات تولیدی واحدهای صنعتی در معرفی، فرهنگ‌سازی و ایجاد اعتماد نسبت استفاده تولیدات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی، افزود: در راستای گسترش بازارهای داخلی و خارجی و استقبال از کالای ایرانی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط، نمایشگاه ویترینی به‌منظور نمایش محصولات با مشارکت اتاق بازرگانی استان در شهرک صنعتی شکوهیه ایجاد گردید که با استقبال خوب بازرگانان و تجار داخلی و خارجی مواجه شده است.

 وی گفت: برنامه‌ریزی منسجم برای بازدید جامعه دانشجویان و دانش‌آموزان از این نمایشگاه و واحدهای صنعتی در قالب تورهای صنعتی صورت پذیرفته است و خوشبختانه تأثیر بسیار خوبی جهت ایجاد نگرش مناسب و فرهنگ‌سازی در راستای استفاده کالای ایرانی و ایجاد امید و انگیزه برای فعالیت آن‌ها در بخش تولید و همچنین تقویت روحیه کارآفرینی داشته است.

 وی ادامه داد: در قالب این نمایشگاه تلاش خوبی برای معرفی محصولات تولید شده در واحدهای صنعتی قم صورت‌گرفته است، همچنین در جریان همکاری با اتاق بازرگانی استان، از هیئت‌های تجاری مختلف برای بازدید از این نمایشگاه دعوت گردید که طی آن ارتباط بسیار خوبی با واحدهای فروش واحدهای تولیدی برقرار شد.

 آشتیانی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در راستای تحقق شعار سال برای توسعه و افزایش تنوع شرکت‌ها و محصولات آن‌ها یک گروه متخصص از مشاورین کلینیک صنعتی استان را در نمایشگاه مذکور مستقر کرده است، همچنین در تعامل مناسب با اتاق بازرگانی برنامه‌ریزی خوبی به‌منظور توسعه نمایشگاه و استفاده از فضای ساختمان جدید اتاق صورت پذیرفته است و امید می‌رود که با مشارکت واحدهای تولیدی در ارائه محصولات متنوع نمایشگاه مذکور، رونق روزافزون داشته باشد.

 شهرک صنعتی شکوهیه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرک‌های صنعتی استان قم در ابتدای محور قدیم قم - تهران واقع شده و از زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تولیدی برخوردار است.

 بخش صنعت در استان قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریباً تمام واحدهای تولیدی استان به‌صورت غیردولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

 امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات موردنیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی است که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم‌خانگی استان قابل مشاهده‌ای.

 مسئولان قم تأکید دارند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکردهای مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

 بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح است که به همین منظور موضوع مهم تأمین نیروی انسانی موردنیاز واحدهای تولیدی فعال استان توسط دستگاه‌های متولی با جدیت دنبال می‌شود.

 در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/48826
اخبار مرتبط

نظرات شما