مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

افزایش بازرسان در شهرک‌های‌ صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: در یک گام مهم، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی تعداد بازرسان ایمنی و بهداشت را از ۲ نفر به ۲۰ نفر افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» وحید آشتیانی دراین‌خصوص بیان داشت: این افزایش قابل‌توجه باهدف تسریع در روند خدمات‌رسانی به صنعتگران و کاهش حوادث ناشی از آتش‌سوزی و حریق در واحدهای صنعتی انجام شد.

 وی افزود: با افزایش تعداد بازرسان ایمنی و بهداشت، انتظار می‌رود که استانداردهای ایمنی در محیط‌های کاری به طور قابل‌توجهی بهبود یابد؛ این امر نه‌تنها به کاهش تعداد حوادث و آسیب‌های ناشی از کار کمک می‌کند، بلکه به افزایش رضایتمندی و بهره‌وری کارگران نیز منجر خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم ادامه داد: افزایش بازرسان ایمنی و بهداشت می‌تواند به تسریع در فرایندهای تولیدی و بهبود کیفیت محصولات کمک کند. این امر با شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" هم‌راستا است و می‌تواند به افزایش تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات منجر شود.

 وی تأکید کرد: این تغییرات نشان‌دهنده تعهد دولت به بهبود شرایط کار و حمایت از صنعتگران است و امید است که با اجرایی‌شدن آن‌ها، شاهد تحولات مثبتی در سطح استان و کشور باشیم.

 گفتنی است عملیاتی‌شدن ماده ۸۷ قانون کار که به افزایش ظرفیت بازرسین ایمنی و بهداشت می‌پردازد، نقش مهمی در تسهیل امور صنعتگران و تحقق شعار سال “جهش تولید با مشارکت مردم” داشته است. این تغییرات به‌زودی در سراسر کشور به‌عنوان یک دستاورد مهم در حوزه صنعت اجرایی خواهد شد و انتظار می‌رود که به بهبود قابل‌توجهی در شرایط کاری و ایمنی صنعتگران منجر شود.

 با این اقدام، مشکلات مربوط به ایمنی و بهداشت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به حداقل خواهد رسید و این تغییرات مثبت، تأثیر بزرگی بر روند توسعه صنعتی استان خواهد داشت. امید است این ابتکار عمل، الگویی برای سایر استان‌ها در جهت ارتقای ایمنی و بهداشت در محیط‌های کاری باشد.

 بخش صنعت در استان قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریباً تمام واحدهای تولیدی استان به‌صورت غیردولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

 امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات موردنیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی است که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم‌خانگی استان قابل‌مشاهده است.

 مسئولان قم تأکید دارند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکردهای مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

 بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح است که به همین منظور موضوع مهم تأمین نیروی انسانی موردنیاز واحدهای تولیدی فعال استان توسط دستگاه‌های متولی با جدیت دنبال می‌شود.

 در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/48975
اخبار مرتبط

نظرات شما