مدیر شیلات قم:

۷ هزار تُن آبزیان پرورشی در قم تولید شد

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در دولت سیزدهم حدود هفت هزار تُن انواع آبزیان پرورشی در قم تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید محمدرضا طاهری بیان داشت: با تلاش صورت‌گرفته در دولت سیزدهم، بخش شیلات قم با همکاری بهره‌برداران توانست رتبه‌های برتر کشور در تولید گوشت ماهیان خاویاری و تولید خاویار پرورشی (به میزان ۵۱۲ کیلوگرم) در آب‌های داخلی را به دست آورد.

 وی افزود: همچنین طی سال‌های اخیر بهره‌برداری حوزه شیلات استان در زمینه پرورش ماهیان زینتی نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتند و در دولت سیزدهم حدود ۲۲ میلیون قطعه انواع مختلف ماهیان زینتی در قم تولید و به بازار عرضه شد.

 وی با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در حوزه شیلات در قم، ادامه داد: در این مدت ۴۵ فقره پروانه برای پرورش انواع آبزیان در استان قم صادر شد که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه مهم شیلات در برنامه‌های توسعه‌ای سازمان جهاد کشاورزی استان است.

 فعالیت پرورش آبزیان در قم همسو با فعالیت کشاورزی بوده و در استخرهای دومنظوره ذخیره آب کشاورزی انجام می‌گیرد، به این صورت که آب کشاورزی قبل از استفاده برای تولید محصولات، از استخرهای دومنظوره ذخیره آب عبور نموده و بسته به میزان کمیت و کیفیت آن، برای پرورش انواع ماهیان گرمابی، سردابی، خاویاری، تیلاپیا و ماهیان زینتی استفاده می‌شود.

 بیشترین میزان تولید آبزیان استان به ترتیب در شهرستان‌های قم، جعفرآباد و کهک انجام می‌شود و نزدیک به ۴۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در این بخش اقتصادی مشغول به کار هستند.

 بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/48995
اخبار مرتبط

نظرات شما